Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vækstkaution - er det smart?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :) 

Jeg har brug for at låne 500.000 kr. til opstart af egen virksomhed. Jeg har sparet 150.000 op og vil i denne forbindelse høre jer om det er nødvendigt (og fordelagtigt) at låne de 500.000 kr. med Vækstkaution? Så vidt jeg kan se, så er det ingen ulemper og kun fordele forbundet med at låne med Vækstkaution?

http://www.vf.dk/For%20virksomheder/Vaekstkaution 

Mvh. Kristoffer  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dels ikke altid voldsomt let at få vækstkaution og det koster 1,5% i stiftelse og så en rente løbende også - som jo kommer ud over långivers rente (finansieringsinstituttets rente) 

Der sker jo intet ved at udarbejde det materiale de skal ha som indledning og tage et møde med dem. Materialet kan altid være godt til bank og andre og et møde med dem kan også afklare mange ting om dit projekt - men du skal stadigt ha banken med dig også

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kristoffer1

Jeg har et meget modsat syn af hvad du har af forståelse omkring vækstkaution. Hvis du selv kan stille kaution er der som jeg ser (og har diskuteret med Vækstfonden) kun ulemper. Du har præcis den samme risiko, og derudover skal du betale diverse løbende og administrative gebyrer.

Banken skal kreditvurdere på samme måde som hvis du selv kautionerer, men tager kun 25% af risikoen, hvorfor banken måske er lidt mere medgørlig, og måske vil give bedre renter... Vækstfonden er basalt fantastisk hvis du ikke selv har formue, men den letter ikke din personlige risiko.

Jeg ser det primært som en meromkostning både administrativt og økonomisk

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har fået lov til et lån med vækstfonden i ryggen.

Det er smart og hurtigt. Og i vores verden er de procenter ligemeget - når alternativet er, at virksomheden ikke går i luften :).

Vi skulle ikke engang snakke med vækstfonden - banken klarede alt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)