Jeg fik et hurtigt svar fra Banken med et overslag på rente 2,25% (Variabelt lån), renten er ikke højere da jeg stiller meget sikkerhed, (sikkerhed i aktiedepot)
Jeg ønsker en rente på ca. 3,5% og deres 2,25% vil give nogle udfordringer - Jeg prøver at høre om de kan basere det på en dyrere fast rente.
Nu er det udlån, som du vil foretage til selskabet uden sikkerhed eller....
Du kan forhøre med banken, hvad rentesatsen ville være, hvis der ikke blev stillet nogen sikkerhed.
jeg synes også en rente på 2,25% variabelt KAN være vanskeligt at argumentere for - når vi taler lån helt uden sikkerhed, men kender ikke skats granskning. Jeg vil bare sige, du kan ikke uden fuld sikkerhed lån til 2,25% og om det skulle være 100% skulle det vel være det som var udgangspunktet for bankens tal. Det vil sikkert være højere end disconto (tæt på 0) +4% hvis det skulle være markedsbaseret rente helt uden sikkerhed - men som nævnt kan det sagtens være skat æder 2,25% keine ahnung
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
og for sjov - lad os høre hvor en sådan rente ligger idag uden sikkerhed (og jeg ved den kan svinge men jo ret sjovt at se hvad der bydes ud med) Vil du ha et gæt - 7.9% for lån helt uden sikkerhed og det ville være ret billigt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Vil du ha et gæt - 7.9% for lån helt uden sikkerhed og det ville være ret billigt
Ja det bliver sjovt at se. Hvis du har ret så er det ubrugeligt for mig med så høj en rente. Men jeg hører dem tilsvarende hvad renten er med samme sikkerhed men fast rente i stedet :)
kan du ikke ellers bare bruge de 4%. Jeg mener - firmaet giver dig rente og du betaler kapitalindkomst skat af den - måske du kan ha den i de 27% kapitalindkomstskat (i hovedet 96.600 for ægtepar) og firmaet sparer selskabsskat (på sigt om ikke andet da udgiften jo fremføres) på 25%
Det er ikke en verden til forskel og du kan jo bare låne det lidt ekstra så der er til renten i selv lånet?
Bare et forslag
vh
Så fik, jeg svar fra banken og det ser godt ud :) En fast rente ligger på 3,10% ved 1år til 4% ved 5år. Så min revisor mener at der fint kan argumenteres for en fast rente på de 3,5% jeg ønsker.