Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rentesats på personligt lån ydet til APS

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

yiippie:

Tak for alle input,

Jeg fik et hurtigt svar fra Banken med et overslag på rente 2,25% (Variabelt lån), renten er ikke højere da jeg stiller meget sikkerhed, (sikkerhed i aktiedepot)

Jeg ønsker en rente på ca. 3,5% og deres 2,25% vil give nogle udfordringer - Jeg prøver at høre om de kan basere det på en dyrere fast rente.

Nu er det udlån, som du vil foretage til selskabet uden sikkerhed eller....

Du kan forhøre med banken, hvad rentesatsen ville være, hvis der ikke blev stillet nogen sikkerhed.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15

jeg synes også en rente på 2,25% variabelt KAN være vanskeligt at argumentere for - når vi taler lån helt uden sikkerhed, men kender ikke skats granskning. Jeg vil bare sige, du kan ikke uden fuld sikkerhed lån til 2,25% og om det skulle være 100% skulle det vel være det som var udgangspunktet for bankens tal. Det vil sikkert være højere end disconto (tæt på 0) +4% hvis det skulle være markedsbaseret rente helt uden sikkerhed - men som nævnt kan det sagtens være skat æder 2,25% keine ahnung

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 18:40

@Tonny:

Præcis,

God idé, det prøver jeg.

Mvh

www.google.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

yiippie:

@Tonny:

Præcis,

God idé, det prøver jeg.

Mvh

og for sjov - lad os høre hvor en sådan rente ligger idag uden sikkerhed (og jeg ved den kan svinge men jo ret sjovt at se hvad der bydes ud med) Vil du ha et gæt - 7.9% for lån helt uden sikkerhed og det ville være ret billigt Big Smile

vh

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 09:32

Cookie - John Hannover:
Vil du ha et gæt - 7.9% for lån helt uden sikkerhed og det ville være ret billigt Big Smile

Ja det bliver sjovt at se. Hvis du har ret så er det ubrugeligt for mig med så høj en rente. Men jeg hører dem tilsvarende hvad renten er med samme sikkerhed men fast rente i stedet :)

www.google.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

kan du ikke ellers bare bruge de 4%. Jeg mener - firmaet giver dig rente og du betaler kapitalindkomst skat af den - måske du kan ha den i de 27% kapitalindkomstskat (i hovedet 96.600 for ægtepar) og firmaet sparer selskabsskat (på sigt om ikke andet da udgiften jo fremføres) på 25% 

Det er ikke en verden til forskel og du kan jo bare låne det lidt ekstra så der er til renten i selv lånet?

Bare et forslag

vh

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 19:10

Så fik, jeg svar fra banken og det ser godt ud :) En fast rente ligger på 3,10% ved 1år til 4% ved 5år. Så min revisor mener at der fint kan argumenteres for en fast rente på de 3,5% jeg ønsker.

Tak for alle jeres gode inputs :)

www.google.com

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)