Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rentesats på personligt lån ydet til APS

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at oprette et personligt lån til mit APS og satsen for denne rente er til debat. Som jeg kan forstå på min revisor er der et rimeligt frirum til at fastsætte denne rente, dog skal den være rimelig i forhold til armslængde princippet. Jeg har før debatteret nogle af omstændighederne for dette lån og de personlige konsekvenser heraf, og har fået oplyst rentesatser som 'rente på 4% + disconto'  - Jeg er ikke interesseret i så høj en rente, og jeg tænker at hvis jeg kan dokumentere at jeg kan låne en tilsvarende sum direkte fra banken via APS'et til feks 3% er det så ikke nok til at dokumentere overfor SKAT at en aftale mellem APS'et og jeg med 3% rente er ok? Det er et lidt kryptisk område synes jeg.

www.google.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er nu ikke så kryptisk.

Diskontoen + 4 % er en rentesats som SKAT bruger til at fiksere renter i tilfælde,  hvor virksomheden eksempelvis ikke selv har fastsat en rente. Det er helt i orden at bruge en markedsrente, som eksempelvis kan være den rente som dit aps ville skulle betale ved at gå i banken.

Nedenstående indlæg kan måske have din interesse. Specielt den del der vedrører konvertible gældsbreve.

http://www.koudahl.dk/undga-at-stille-kaution-for-dit-selskab/

/Henrik

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 10:10

Tak for dit indlæg.

I min situation er jeg interesseret i at modtage renten privat, den skal bare matche mit behov og ikke overstige dette så derfor er jeg glad for at vide jeg selv kan fastsætte den inden for rimelige grænser. Det undrer mig bare at min revisor bruger så meget energi på dette. jeg er jo ikke interesset i hverken en abnormal lav eller høj rente.

www.google.com

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:21

Jeg ville bare tage 10% det er vel en meget normal rente sats.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25
Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 10:34

10% ville være alt for meget i denne situation.

www.google.com

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 10:38

Henrik Koudahl:

Din revisor ved måske ikke bedre?

En anden mulighed er denne fra BDO, hvor renten i princippet erstattes af en overkurs ved indfrielsen.

Tak for linket. Jeg har det dog fint med at det er et normal gældsbrev med en fast rente. Jeg tror bare min revisor gør meget ud af at jeg ikke skal komme i fedtefadet pga en forkert rente, men ud fra hvad jeg hører her er der et ret gode råderum over den sats så det skulle ikke blive så problematisk. Jeg indhenter lige et tilbud fra banken på erhvervslån baseret på 1,3,5år, så har jeg noget at sammenligne med.

www.google.com

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47

yiippie:
Jeg indhenter lige et tilbud fra banken på erhvervslån baseret på 1,3,5år, så har jeg noget at sammenligne med.

Da jeg sad på den anden side af skrivebordet accepterede vi dette, som dokumentation for en rentesats.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:17

Henrik Koudahl:

yiippie:
Jeg indhenter lige et tilbud fra banken på erhvervslån baseret på 1,3,5år, så har jeg noget at sammenligne med.

Da jeg sad på den anden side af skrivebordet accepterede vi dette, som dokumentation for en rentesats.

Helt enig med Henrik Yes

Det vigtigste er at tage stilling til renten, hvor udgangspunktet netop er markedsrrenten.

Rentefiksering fra SKAT sker normalt kun i forbindelse med enten manglende renteberegning.

Tonny

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 15:47

Tak for alle input,

Jeg fik et hurtigt svar fra Banken med et overslag på rente 2,25% (Variabelt lån), renten er ikke højere da jeg stiller meget sikkerhed, (sikkerhed i aktiedepot)

Jeg ønsker en rente på ca. 3,5% og deres 2,25% vil give nogle udfordringer - Jeg prøver at høre om de kan basere det på en dyrere fast rente.

www.google.com

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)