Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningspartner!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Ved ikke om det er røget ind i den rigtige kategori?

Jeg skriver dette indlæg da jeg er i lidt i tvil. Sagen er den at jeg er startet op selvstændig. Min partner kender jeg ikke så godt endnu, men han virker tillidsfuld og tror ikke han kunne finde på at snyde mig. Men vi står og har en stor indtjeningsmulighed her i fremtiden. og vi har tænkt os at oprette en virksomhed i udlandet da skatten er meget lavere end DK. Det er ham som står og bank konto mv.

Mit spørgsmål er, hvordan gardere jeg mig for at min partner ikke stikker af med alle pengene (går self. ikke udfra)

Har i nogle gode råd?

På forhånd tak!

Mvh. Rasmus

Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Indblich. Skrevet kl. 00:40

Hej Rasmus

Første skridt er at få lavet en anpartshaveraftale, hvis i har oprettet et ApS. Kontakt eventuelt en advokat, så du er dækket helt ind i stedet for at lave en selv. 

mvh

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47

Emailmaketing:

vi har tænkt os at oprette en virksomhed i udlandet da skatten er meget lavere end DK.

Hvilken skat? Jeres egen skat vil vel være i DK hvis I (eller du) bor i DK, og Dansk firmaskat er ikke generelt voldsom høj, så har I gennemundersøgt dette?

Emailmaketing:

Min partner kender jeg ikke så godt endnu, men han virker tillidsfuld og tror ikke han kunne finde på at snyde mig. Men vi står og har en stor indtjeningsmulighed her i fremtiden.  Det er ham som står og bank konto mv.

Mit spørgsmål er, hvordan gardere jeg mig for at min partner ikke stikker af med alle pengene (går self. ikke udfra)

Det første jeg tænkte var - vent vent  UHA - du kender ikke din partner så godt???

Han står får bank og alt - og det skal være i udlandet?? Du skal da som minimum ha en god dansk advokat til at gå det konkret igennem og lave en ikke helt ukompliceret aftale der regulerer alt mellem jer og ser om det overhovedet giver mening med virksomhed i udlandet - , men jeg kan ikke lade være med at føle, at det virker meget impulsivt som du beskriver det for at være ærlig - så pas på dig selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 13
Skrevet kl. 15:57

Tak for dit svar.

Har hørt om det som hedder 180 dages reglen, så hvis en af os bosætter os i eks. UK eller sweitz så betaler vi vel den pågældende skat? og firmaskat i DK er vel en del højere end iforhold til eks. sweitz+

Kan man ikke lave en aftale også med den pågældende bank omkring penge "agreements" osv.?

Når du skriver "virker meget impulsivt" hvad mener du så :)?

Tilmeldt 15. Aug 13
Skrevet kl. 16:04

Hej Jesper,

Tak for input!

min partner er svensk. hvis der nu opstår noget og selvom der ligger en aftale - Tænker kan det ikke blive enormt bøvlet med retssager og regler fra land til land? hvis du forstår mig ret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

Ja personligt betaler i skat efter hvor I bor og har hele jeres tilknytning - men det er ret kompliceret og noget I skal tage og betale for hjælp til - det er ikke bare lige at flytte ud og kun være 180 dage i DK - det er komplicerede regler faktisk, inkluderende bolig og andet. Er det selskabsskat så mener jeg den er 18% i Schweiz men der er vist også noget kantonskat - og dk er 25% og kommer ned på 22% og uden at kende jeres overskud ved jeg ikke om de 4% er værd at flytte efter - ex er husleje generelt høj i CH. I UK er selskabsskatten vist 23% men ja personskatten alt andet lig mindre end i DK

Med det impulsive mener jeg, at du skriver du ikke kender din partner og I ikke har lavet en stor skriftlig aftale og at du ikke TROR han løber med pengene - det virker impulsivt tænkt frem for at få det hele på papir

Emailmaketing:
min partner er svensk. hvis der nu opstår noget og selvom der ligger en aftale - Tænker kan det ikke blive enormt bøvlet med retssager og regler fra land til land? hvis du forstår mig ret.

Ikke andet end at I skal enes om hvilket lands rets regler der skal gælde, og sikre at kontrakten er udformet efter dem - ex er en UK kontrakt helt anderledes end en DK af lovmæssige årsager

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Indblich. Skrevet kl. 17:29

Der er lov/regler for hvilket lands lov der er gældende for retssager på tværs af landegrænser når der ikke er noget aftalt, jeg har dog ikke styr på disse regler. Men i kan jo skrive i aftale hvilket lands love der gælder i eventuelle stridigheder mellem jer.  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)