Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Anmeldt" for brud på ophavsret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er pludselig kommet i en lidt kneben situation.

Kort fortalt driver jeg et online spil - lad os kalde det "XX XX". Spillet ligger på facebook og har gjort det siden 2009, altså en del år.
I dag har jeg modtaget en mail fra facebook om at en bruger har anmeldt mig for brud på ophavsretten til dette navn.

Facebooks policy er meget klar på dette område, og facebook gør mig opmærksom på at jeg skal tage kontakt til brugeren og løse problemet inden for 48 timer - Hvilket ikke er særlig lang tid.

Brugeren har oplyst at han har trademark på "XXs-XX" (Forskellen fra mit navn til hans er et s i enden på første ord, samt en bindestreg) i Frankrig, og har oplyst et trademark registrerings nr.
(Spillene er til forveksling meget ens), men jeg vil - uden at være sikker - vove den påstand at jeg var først på markedet.

Mit spørgsmål er så nu. Hvad gør jeg ?
Jeg har forsøgt at google trademark registrering for at se om jeg kunne slå det op nogen steder, men uden held. Jeg vil jo gerne se om der er hold i historien.
Det næste spørgsmål er så om jeg skal få sved på panden, da navnene jo ikke ER ens, men som beskrevet ovenfor - meget tæt på.
Er jeg helt på røven her, og er min eneste mulighed at skifte navn på spillet inden 48 timer, eller ?

Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg vil forsøge at snakke med en advokat i morgen, men med 48 timer, synes jeg godt nok jeg er lidt presset.

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:02

Hej shjorth

Svaret på hvad du bør gøre er ikke helt enkelt - og jeg kender ikke facebooks regler.

Det er ifølge dansk og international ophavsret afgørende hvilken kundekreds du henvender dig til

og hvilket sprog din spil kommunikerer på.

Det er også afgørende om din varemærkeret er stiftet før din modpart i Frankrig registrerede sit mærke.

Din varemærkeret kan i Danmark godt stiftes ved ibrugtagning, men teknisk set havde du været

meget nedre stillet hvis du havde registreret dit varemærke i Danmark da du åbnede spillet.

Da din tidsfrist åbenbart er knap vil jeg anbefale dig at ringe til patentstyrelsen og få en hurtig 

rådgivning.

Fra Tikøb
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 44
Fra  DANSK TEKNOLOGI A/S Skrevet kl. 09:12
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:14

shjorth:
Facebooks policy er meget klar på dette område, og facebook gør mig opmærksom på at jeg skal tage kontakt til brugeren og løse problemet inden for 48 timer - Hvilket ikke er særlig lang tid.

Det betyder vel bare, at så længe du har kontakt, så kan din side vel være aktiv, da det jo er sjældent man kan løse sådan et problem på 48 timer.

Mon ikke det betyder, du skal indenfor 48 timer, være i kontakt med den anden part og derefter bruge tiden konstruktiv, for at tilvejebringe en løsning for jer begge.  

Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:14

Hej igen, og tak for svarene.

Jeg har idag haft kontakt med både advokat, og firmaet der beskylder mig for brud på deres ophavsret.

I samråd med advokaten fandt vi frem til en løsning der kunne være godt for både mig og modparten, desværre afviste de det og nu har vi kontaktet facebook for at gøre opmærksom på at vi er igang med forhandlingerne, således at de forhåbentlig ikke trykker på deres støre røde destruer knap.

Så hvordan det her ender det tør jeg ikke tænke på. Men noget kunne tyde på at jeg ikke er helt ude og skide, da jeg oprettede spillet før de oprettede deres "trademark", samt at deres trademark kun er gældende i Frankrig.

I alle fald så siger jeg mange tak for svarene

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)