Hej Amino. Jeg er pludselig kommet i en lidt kneben situation. Facebooks policy er meget klar på dette område, og facebook gør mig opmærksom på at jeg skal tage kontakt til brugeren og løse problemet inden for 48 timer - Hvilket ikke er særlig lang tid. Brugeren har oplyst at han har trademark på "XXs-XX" (Forskellen fra mit navn til hans er et s i enden på første ord, samt en bindestreg) i Frankrig, og har oplyst et trademark registrerings nr. Mit spørgsmål er så nu. Hvad gør jeg ? Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg vil forsøge at snakke med en advokat i morgen, men med 48 timer, synes jeg godt nok jeg er lidt presset. På forhånd tak |
Hej shjorth
Svaret på hvad du bør gøre er ikke helt enkelt - og jeg kender ikke facebooks regler.
Det er ifølge dansk og international ophavsret afgørende hvilken kundekreds du henvender dig til
og hvilket sprog din spil kommunikerer på.
Det er også afgørende om din varemærkeret er stiftet før din modpart i Frankrig registrerede sit mærke.
Din varemærkeret kan i Danmark godt stiftes ved ibrugtagning, men teknisk set havde du været
meget nedre stillet hvis du havde registreret dit varemærke i Danmark da du åbnede spillet.
Da din tidsfrist åbenbart er knap vil jeg anbefale dig at ringe til patentstyrelsen og få en hurtig
rådgivning.