Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import med henblik på videresalg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har gået med ideen om at importere frontline til både hunde og katte. Jeg har kigget rundt og jeg kan umiddelbart godt lave noget profit. Men jeg har også søgt på nettet, om reglerne for import var anderledes for medicinske produkter og det er lidt uklart om frontline er et medicinsk produkt. Derudover dette, så er pakkerne højst sandsynligt engelske uden danske instrukser, hvordan griber jeg dette an? Eller kan jeg bare sælge uden nogen form for dansk instruks?

Mvh. Kristian  

Iværksætter og investor. Jeg har et par blogs.

Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:43

Hej Kristian.

Som dyreejer (og dermed loppeejer) og meget aktivdiverse hunde- og kattefora vil jeg bare give mit besyv med i forhold til dine tanker om at forhandle Frontline. I de senere år er der kommet flere og flere tilfælde med at lopperne er blevet resistente over for Frontline - af samme grund sælger mange dyrlæger i dag Advantage, Capstar osv og ikke Frontline. Dertil kommer at rigtig mange har oplevet grimme bivirkninger af Frontline, hvilket ikke ses ved de nyere mærker. Generelt er det min opfattelse, at der er meget modstand mod Frontline i dag af rent fornuftige årsager. Spørgsmålet er om salg kan tåle, at hver gang en enkelt person på et debatforum lige nævner Frontline, så er der 10 andre, som advarer mod det. Jeg ville absolut ikke kaste mig ud Frontline-eventyret, så langt hellere vælge nogle af de andre loppemidler, som der ikke har været så meget negativ fokus på i senere år.

Uden at vide det tror jeg, at du skal regne med at Frontline regnes som håndkøbsmedicin. Hvis du går i Plantorama er det f.eks placeret bag låste montre.

Håber du kan bruge det til noget :) Det er blot tanker.

Tilmeldt 17. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:38

Hej Kristian

Frontline er lovgivet som medicin og kan derfor ikke importeres fra udlandet, jeg har selv solgt frontline til Danmark, men det blev stoppet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)