Hej hej, mit spørgsmål er angående fradrag på biludgifter, når man bruger privatbilen til erhverv. Jeg ved godt at man kan trække op til 20.000km fra med ca.4kr pr kørt kilometer, men kan man for eksempel også trække en værkstedsregning på kr.20.000kr fra?
Håber der er en sagkundig der kan hjælpe med dette :)
Du får ikke både i hoved og i sæk. Hvorfor tror du at du får næsten 4kr i fradrag?
De 4 kr dækker ALT. Benzin, slidtage, værkstedregninger etc
Hilsen Morten
Jeg synes at dit svar er lige provokerne nok - jeg havde i hvert fald ikke fundet mig i sådan en tone fra dig af.
Hvis du ikke kan svare på andre måder, synes jeg at du skal lade være med at svarer.
Som Morten så "pænt" skriver ovenover, så dækker de 3,88 kr./km (mener jeg den hedder helt præcis) alle dine udgifter. Så når du vælger at udbetale dig kørselspenge (som jo også er skattefri), så kan du ikke trække andet fra der har med din bil at gør. Hvis du vil til og trække ting fra, skal den reg. som firma bil og der skal meget til før det kan betale sig.
Prøv evt. at søg efter tidligere indlæg, så vil du se en masse indlæg om dette, hvor der har lavet diverse udregninger.
Jeg håber at det var svar nok til dit spørgsmål :)