Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man bruger privatbilen til erhverv har man ca. 4kr pr. km i fradrag, men kan nogen sige mig om reparationer også trækkes delvist fra?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej, mit spørgsmål er angående fradrag på biludgifter, når man bruger privatbilen til erhverv. Jeg ved godt at man kan trække op til 20.000km fra med ca.4kr pr kørt kilometer, men kan man for eksempel også trække en værkstedsregning på kr.20.000kr fra?

Håber der er en sagkundig der kan hjælpe med dette :)

Hav en god dag.

Mvh

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:26

Du får ikke både i hoved og i sæk. Hvorfor tror du at du får næsten 4kr i fradrag? 

De 4 kr dækker ALT. Benzin, slidtage, værkstedregninger etc

Hilsen Morten

Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:38

Hej Morten

Tak for svaret.

Jeg skulle bare lige være sikker i min sag og jeg mente nemlig også at det kun er km-penge

der kan trækkes fra...

Mvh

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 14:39

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Du får ikke både i hoved og i sæk. Hvorfor tror du at du får næsten 4kr i fradrag? 

De 4 kr dækker ALT. Benzin, slidtage, værkstedregninger etc

Hilsen Morten

Jeg synes at dit svar er lige provokerne nok - jeg havde i hvert fald ikke fundet mig i sådan en tone fra dig af.

Hvis du ikke kan svare på andre måder, synes jeg at du skal lade være med at svarer.

Som Morten så "pænt" skriver ovenover, så dækker de 3,88 kr./km (mener jeg den hedder helt præcis) alle dine udgifter. Så når du vælger at udbetale dig kørselspenge (som jo også er skattefri), så kan du ikke trække andet fra der har med din bil at gør.
Hvis du vil til og trække ting fra, skal den reg. som firma bil og der skal meget til før det kan betale sig.

Prøv evt. at søg efter tidligere indlæg, så vil du se en masse indlæg om dette, hvor der har lavet diverse udregninger.

Jeg håber at det var svar nok til dit spørgsmål :)

Rigtig god dag.

Mvh.
Danny 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:39

De 4 kr. pr. km skal jo nettop dække disse udgifter. Ellers må du købe en firmabil Big Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:59

Danny Christensen:
Jeg synes at dit svar er lige provokerne nok - jeg havde i hvert fald ikke fundet mig i sådan en tone fra dig af.

Danny Christensen:
Du får ikke både i hoved og i sæk. Hvorfor tror du at du får næsten 4kr i fradrag? Wink 

Er det bedre med en lille smiley?? Big Smile

Hilsen Morten

p.s. og beklager overfor trådstarter hvis du følte dig provokeret over mit indlæg - det var ikke ondt ment

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 15:51

Lidt bedre ;)

Jeg synes bare at du nedgjorte trådstarter lidt. Men lad det ligge :) Smiley'en virker helt perfekt :)

Rigtig god dag til dig.

Mvh.
Danny 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)