Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance kontrakt - kunde accepterer online?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,
Jeg står i øjeblikket og skal vente på at kunderne skal modtage en kontrakt via post, hvor de så skal underskrive og sende den tilbage via post, det tager dog al for lang tid og er irriterende både på min og kundens side.

Så jeg vil høre om det er muligt og bindende at ligge min kontrakt online, så de skal læse den også udfylde nogle formler, med fx. Dato og navn, som så bliver sendt til min database.

- Hvis ja, hvilket info skal jeg kræve fra dem?

Mvh.
Patrickr

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Patrickr

De gange jeg har haft bruge for dette, har jeg enten scannet den side ind jeg skriver under på eller taget et billede med mit kamera dette har jeg sendt til kunden på mail, ved så ikke om det faktisk holder men det har jeg lade mig fortælle.

/allan

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU - Allan Hansen:
har jeg enten scannet den side ind jeg skriver under

Har jeg selv fået i vide er den mest gangbare juridisk.

Men kan du ikke bare sende en ordrebekræftelse som vedhæftet fil ? og lade din kommende kunde underskrive igen som vedhæftet fil.

Det kan da ordnes indenfor få øjeblikke, og du kan jo selv tilbagereturnere med din underskrift. Men husk at du ikke selv skal underskrive før du har kundens underskrift.

"Modellen" fordrer at du forinden i f.eks. i et tilbud har nedfældet dette skriftlig. dette skriftlige tilbud, kan du jo så udskifte overskriften fra "tilbud" til "aftale/ordrebekræftelse.

Du kan vel et langt stykke af vejen lavet noget standardiseret ? således at du måske kun skal udskifte navn, adresse, pris m.m.

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som gode muligheder at gøre det på, men det er nu ikke det jeg leder efter :)

Er det bindende at lave en online form / kontrakt?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrickr:
Er det bindende at lave en online form / kontrakt?

Nej det tror jeg ikke !!!

For det første er det B2C handel er der fortrydelsesretten på forbrugerside at tage højde for (ofte op til 14 dage)

Er det B2B er der kutume for det som kaldes den "legale acceptfrist" (altså også en fortrydelsesret blandt erhvervsdrivende, ofte fra dag til dag).

I bl.a. jura er der ingen hurtige bondefangerløsninger.

Du skal huske på at alle aftaler er underlagt aftalelovens § 36.

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret :)!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)