Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Desgin af T-shirts

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 21. Nov 13
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere!
Jeg er i gang med at starte et projekt, nemlig mit eget tøjmærke.
Er så småt kommet i gang med at skrive ideér ned og alt det praktiske.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg designer min egen T-shirt, om der er et specielt program, som i kan anbefale?
- Er ikke den store tegner, men har nogen gode ideér til designet.

Håber i kan hjælpe! 

Fra Liepaja
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 28
Fra  SIA CUDS Skrevet kl. 04:41

Hej Glindvad

Jeg har også snart lavet en del t-shirts, jeg brugte i starten Xara Designer Pro 7 fordi det et forholdsvist billigt program, men nu er jeg gået mere over til Corel Draw, ikke så meget fordi jeg foretrækker det frem for Adobe photo shop, men det program der var nemmest at lave filer klar i til min Roland plotter.

Det jeg gjorde var bare at søge for t-shirt vector i google, så får du ligesom t-shirtens form i vector, og du kan derefter tegne over hvad du gerne vil have på dem, men hold dig til vektor grafik, ikke noget med jpeg/png eller andre former der ikke er skaler bare.

Hvis du vil have nogle tilbud på noget tryk efter du har fået noget design op at køre, så prøv endeligt at spørg mig, normalt er mine priser her fra Letland, rimelig lave, og det er silketryk der bliver brugt til serier over 50 stk og så har jeg også så jeg kan lave heat transfer ved små serie.

Håber det har givet dig den info du lige stod og manglede til at komme igang, hvis ikke så skriv til mig på skype: henrik_raabe og jeg kan hjælpe dig lidt vidrer.

Ha en god weekend

Følg os på facebook - http://goo.gl/S7kxJx

Fra Sæby
Tilmeldt 21. Nov 13
Skrevet kl. 09:50

Tak for svaret, jeg vil se på det! Du hører nok fra mig! :-D

Fra Liepaja
Tilmeldt 15. Jul 11
Fra  SIA CUDS Skrevet kl. 11:15

Hej Glinvad

Det lyder godt, skal nok se om jeg ikke kan få lagt nogle billeder ud på min hjemmeside over hvad jeg har lavet.

MVH

Henrik

Fra Sæby
Tilmeldt 21. Nov 13
Skrevet kl. 12:02

Lyder fedt! Har du et link til din hjemmeside? Kunne godt tænke mig at vide lidt mere om hvordan du kom i gang med dette og hvilken startkapital du lagde ud med. Er studerende lige pt. så penge er ikke det jeg har mest af...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 12:30

Det lyder utrolig interessant, må jeg også prøve at kontakte dig? Jeg har dig allerede nogle design jeg muligvis kunne sende til dig?

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Fra Liepaja
Tilmeldt 15. Jul 11
Fra  SIA CUDS Skrevet kl. 12:39

Hej Igen

Jamen, har faktisk ikke rigtigt ofret så mange penge, men igen er det jo heller ikke det vilde arbejde jeg ligger i det. Det er lidt en side beskæftigelse jeg har, igen man går jo alle rund med en masse ideer og ting som man gerne vil gennemføre, men fra at starte op, og til at få kunder kræver det jo en masse reklame arbejde, så mine forhold med at jeg er bosat i Letland, og mit markedet er Danmark, så er det ikke så let at få kunder, igen er de kunder jeg har fået ikke nogle jeg direkte har opsøgt, men mere igennem venner og bekendte.

Jeg er lidt af en computer nørd, så for mange år siden lavede jeg mit eget hjemmelavede vandkøings system, sammen med min far, og det var sådan inden at der kom sådan rigtigt gang i det markedet. Igen på det markedet er der ikke så mange spillere på da det er begrænset hvor mange hr og fru jensen der skal bruge vandkølings til deres computere, det var faktisk den branche jeg ville ind i. Har også fået lavet en del prototyper af vandkøling og LN2 køling, men ikke rigtigt noget der er blevet til noget, men igen så var jeg også inde i case modding, hvor man modificere ens kabinet, omlakere det o.s.v, så ser jeg en del discovery da american shopper og de andre shows var igang, og der så jeg så det med at bruge en skære plotter til at skære vinyl ud for at malings skabeloner, så søger jeg lidt rundt omkring på sådan nogle skære plottere og andet, og falder over en Roland plotter i københavn som er et konkurs bo, den køber jeg så, 18000 dkk for en plotter der kan tage 1,3 meter og der følger en masse vinyl med holdere og andre ting.

Så det første jeg laver er klister mærker til forskellige ting, til www.octeamdenmark.dk, www.sharkgaming.dk og så en del andre privat personer, som også laver case modding, både printede klister mærker og bare udskåret vinyl som malings afdækning så man kan lave nogle fede mønstre.

Interessen for skilte o.s.v har jeg lidt fra min udannelse som automatik mekaniker, hvor jeg har lavet en del resopal skilte, og havde nogle en rigtig god kontakt til denne mand Mark - fra http://www.mark-graverteknik.dk, Så ham er jeg stadig i godt kontakt med, og vi snakker ofte sammen, det er så ikke mig der laver skilte mere men nogle af de ansatte i det firma jeg er lejet ud til. Vi har nu 1 Roland mekanisk graver maskine og 2 laser graver maskiner, og de køre dagligt til alle de forskellige resopal skilte der er til sådan en el tavle produktion der hvor jeg arbejder.

T-shirts, interessen for t-shirts kom så fordi i Letland er der faktisk mange steder i shopping centre hvor man kan få lavet t-shirts, der er sådan en lille stand, hvor de så har en masse skabe, med t-shirts i forskellige størrelser og farver, de bruger så bare varme vinyl til at varme trykket på t-shirten, det er somænd rigtigt godt til hurtige t-shirts og hvor der ikke skal bruges et stort stykantal, så først fik jeg lavet en del tryk til www.octdenmark.dk, og derefter har jeg nok nu solgt omkring 1000 tshirts til forskellige firmaer, men det er som sagt ikke min hoved beskæftigelse, men kun noget jeg gør i min fritid.

Så hvis jeg ville foreslå dig noget, er bare at begynde i småt. måske lave en hjemmeside, hvor du laver alle dine designs, og så måske laver dit lager så lille som muligt, altså bestiller når du får en ordre, ved godt at folk nok er skeptiske, men du kommer hurtigt til at ligge inde med en masse du ikke kan bruge, hvis du er tvunget til at bestille 20 - 30 stk af hver type for at få en fornuftig pris.

Du kan eventuelt prøve lidt selv, silketryk er ikke så svært, det kræver dog en del plads, og selvfølgeligt også en investering i sådan et startsæt, det kommer også an på hvor mange farver du skal have, 1 farvet eller fler farvet. der brændte jeg mine fingre, jeg læste en masse om silketryk, og har også købt så jeg selv kan lave silketryk, har rammer, uv fremkalder, og alt det der skal til, men gå ikke igang med fler farvet tryk, det er alt for besværligt, hvis man ikke har råd til at invistere i en rigtig tryk maskine, og de er ikke så billige, og igen fylder en hel masse.

Så jeg kan eventuelt lave nogle prøve tryk til dig, bare med varme tryk, det er nemt og hurtigt at lave, jeg kan printe og skære ud på min Roland plotter, og har sådan en varme plade til at varme det på t-shirten.

Dette er min hjemmeside www.cuds.lv, der er ikke så meget indhold, det tager meget tid at lave indhold, lave billeder, og når jeg kun er mig selv, så har jeg ikke prioriteret det så højt, selv om jeg tror det ville kunne give en masse mere omsætning, lige nu prøver jeg lidt med facebook, og det er sjovt at se hvor mange der ser ens poster, når man ligger lidt stickers op eller noget andet man har lavet... har en masse kontakter som er nystartet, bare lavet en lille fin webshop med paypal, og se alt reklame foregår på forums, og gennem de sociale medier, mest facebook, og de er vokset med lynets hast på meget få år, ja måneder....

Du må også meget gerne like min facebook side, hver gang der er nogle der liker eller deler, får man jo mere opmærksomhed - https://www.facebook.com/pages/Custom-Design-Solutions-Straightforward-design/170429482991792

Fra Sæby
Tilmeldt 21. Nov 13
Skrevet kl. 13:56

Endnu engang tak for dit svar! Jeg har desværre ikke fået lavet designet til trøjen endnu, men har fundet på et navn og kategorien er streetwear. Min målgruppe er unge. Tror du det er nok med et start budget på 5000kr? Tænker lidt at lave få trøjer og sælge/give ud til bekendte og på den måde skabe reklame.

Tror jeg starter med at lave en Facebook side, hvor jeg kan ligge ideér op til trøjen og er der nok der synes de er fede, så vælger jeg derefter om jeg vil producere dem. Man skal jo vide om folk er villige til at købe trøjerne.

Angående det med at få sine T-shirts trykt, hvor dyrt er det pr T-shirt?

Fra Sæby
Tilmeldt 21. Nov 13
Skrevet kl. 13:58

Forresten synes din hjemmeside er mega cool, selvom der ikke er så meget at se. Har du selv lavet den og hvad har den kostet? :S

Fra Sæby
Tilmeldt 21. Nov 13
Skrevet kl. 13:59

Hej Nikolaj.
Jeg søger et bestemt mærke til mit tøjmærke. Altså det skal gerne passe til navnet. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)