Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import eBay

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

Jeg er igang med opstart af webshop, og mange produkter leveres fra Kina og Hong Kong. 

Jeg har ladet mig fortælle af en ven at jeg IKKE skal betale moms eller være registeret som importør hvis mine ordrer blot er under 80 Kr. stykket. Passer dette? 
Derudover vil jeg høre om det i den forbindelse gør nogen forskel hvorvidt det er en privatperson eller en virksomhed jeg handler med?

Mvh.
Kristoffer Gade 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22

Eh - du skal være registreret som CVR med importregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html for overhovedet at købe ind til videresalg

tror du at du kan lave en forretning ud af at sætte noget op hvor du skal holde dig til under 80 per pakke og få den pris til at konkurrere med de større - fragten er jo høj (hedder den fri fragt er den bare i prisen) . det kan jeg sige ikke er muligt + hvis du har mange under 80 kr pakker lægger told dem sammen og knalder dig

Gør det korrekt hvis du vil, i forhold til forrige link + læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

Der er mere om import i min indholdsfortegnelse men læs som minimum du to links for ikke at kaste dig ud i vandet uden at kunne svømme

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 10
Skrevet kl. 01:15

Hej John,

Tusinde tak for at du gider at give dig tid til at hjælpe mig.
Det er klart at man ikke kan købe 100 varer til 70 kr stk. Og få sendt disse i separate pakker, det ville jo være komplet åndssvagt.

Sagen er dog den at disse varer jeg køber er ekstremt billige, og skal kun købe lager til 35 stk. Af hvert af gangen (35 stk. Koster ca. 65 kr med Porto)
Desværre skal mine produkter købes fra forskellige forhandlere, hvilket gør at jeg skal købe flere små ordre fra forskellige leverandører.
Det er egentlig lidt trist at der ikke er en forhandler på eBay som forhandler alle mine produkter så jeg kunne lave en bestilling på alle mine produkter på én gang.
Det vil sige at jeg bliver nødt til at finde en leverandør som kan levere alt på en gang og så importere en stor ordre for ikke at komme i kambolage med told og skat - øv øv..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40

eller bare få CVR og importregistrere dig, så må du jo importere alle de små pakker du vil - og forskellen er jo kun at du får lidt mere administration fra told og skat med IMPORTMOMS som er ret let -

stadigt er det måske svært at forstå du vil kunne leve af 35 stk af gangen til i alt 65 kr - som vil ikke kan give forjeneste til at dække besværet men det er jo en anden sag og jeg kender jo ikke varen

har du prøvet alibaba.com?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 10
Skrevet kl. 13:38

Tror også det er den løsning jeg vil bruge. 

Det er udelukkende fordi at jeg har mange varenumre og der er hurtigt udskiftning i branchen, dvs. at jeg hurtigt kan brænde inde med et forældret lager, hvis jeg købet for meget af gangen.

Kigger lige på det.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)