Jeg leder efter et helt enkelt stykke software, hvori der kan registreres varer med en udvalgt stregkode når de kommer ind, og derefter automatisk fratrækkes på samme barcode når varen med denne label ryger ud. Jeg har i forvejen summasummarum enterprise med lagerstyring, men kan ikke helt se hvordan jeg kan bruge scanner med det. Det er i første omgang blot software jeg er ude efter, men trådløs scanner med hukommelse har også interesse, men da jeg kan se prisen på dem er betydeligt billigere i Tyskland og USA, køber jeg nok hardware der. Jeg har dymo labelwriter jeg regner med jeg kan bruge til stregkoderne.
Nogen der kender et allerede udviklet simpelt software til dette, der kan kommunikere med en scanner?
Håber nogen kan hjælpe. Har søgt en del uden at finde det rigtige.
Ups, jeg misforstod vist opgaven. Du specificerede jo ’simpelt software’.
Delphi http://www.delfi.com/dk/ levere et udmærket program med deres scannere. Når scanneren placeres i holder, overføres data til en komma separeret file. Næsten alt vedr. formatet kan konfigureres i programmet.
Den helt simple løsning er selvfølgelig at scanne direkte til notepad, eller excel. (scanner bruges som keyboard). De fleste scannere kan programmeres således at de efter hver scanning skriver f.eks. et linjeskift. Herefter kan du f.eks. bruge filerne som input til dit økonomisystem. (Ved ikke om summa sumarum kan)
Tak for svaret. Jeg har kontaktet delfi. Ser ud til de måske har noget software vi kan bruge.
Word eller excel er måske en mulighed, og jeg har set meget simple måder at scanne på, men jeg kender ikke rigtig proceduren for at få det til at fungere. Trådløs vil være at foretrække, da vi så ikke behøver have pc på lageret, men blot kan tage den med på kontoret, og opdatere lageret efter brug.