Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At undersøge et marked

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står med en opfindelse på hånden. Den er måske ikke en opfindelse i teknisk forstand, men i brugbarheden og sammensætningen.

Jeg har skitseret og beskrevet den og jeg bør derfor nu undersøge, om der er et marked for produktet.

Jeg har dog svært ved at tro, at man kan få et realistisk svar fra målgruppen, hvis man ikke har noget håndgribeligt de kan se, røre eller forstå.

Produktet løser som sådan ikke et problem, men det er nytænkt på en måde, så selve funktionaliteten løser flere opgaver, der normalt ville kræve mange produkter.

Kan man undersøge et marked ordentlig med blot skitser og ord, eller skal jeg prøve at få lavet en formmodel, man kan tage med ud?

Dbh

Dennis

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:22

Når man ved at f.eks. indlæring kan tilrettelægges på de fire (over)grupper, der hedder SE, HØRE, RØRE og GØRE, så vi jeg mene, at jo flere "vinkler" du kan byde ind med, jo større er din mulighed for at få målgruppen til at forstå budskabet.

Så hvis du har råd, ville en formmodel da nok være en super ting at komme med. Og så selvfølgelig en klar og god beskrivelse af både problemet og løsningen.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 16:49

Nu er mit produkt måske mere over i kategorien 'nice to have' og ikke 'need to have'.

Er der nogen måde, hvorpå man kan sikre sig, at kunderne ikke bare siger 'Orv, god ide', men i realiteten går forbi produktet i butikkerne? 

Eller er det bare, at tage deres ord for gode varer og så håbe på det bedste? :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:58
Hvad med patenter og mønsterbeskyttelse?

Det er da vigtigere...

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 11:13

Dennis Piilgard Nielsen:

Er der nogen måde, hvorpå man kan sikre sig, at kunderne ikke bare siger 'Orv, god ide', men i realiteten går forbi produktet i butikkerne? 

Eller er det bare, at tage deres ord for gode varer og så håbe på det bedste? :-)

Det kan du desværre ikke med sikkerhed afklare på nogen anden måde end at placere produktet i butikken og se om de køber det.

Enhver markedsundersøgelse bør være så tæt på ovenstående scenarie som muligt. Fx er der stor forskel på at spørge dine venner om de syntes det er en god idé og så at spørge nogen du ikke kender fra din målgruppe om de vil købe produktet for xx kr. (og evt. bede dem betale for det, med levering om xx månder).

Men selv hvis der er nogen der siger at de vil købe produktet til en bestemt pris, så er der stadig en sandsynlighed for at de vil nedprioritere købet når de reelt står i butikken og ikke har hørt din "salgstale" forinden.

Markedsundersøgelser er tricky, undlad at have for meget tillid til dem. Derved ikke sagt at du ikke skal gøre det :)

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 11:15

Michael_N:
Hvad med patenter og mønsterbeskyttelse?

Det er da vigtigere..

Hvad er vigtigst?

1. At producere et produkt som der er behov for og som vil blive solgt?

2. At producere et produkt som konkurrenterne har svære ved at kopiere?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 14:51

Hej Martin,

Tak for svaret. Nej, det var egentlig også lidt hvad jeg tænkte, men jeg håbede lidt, at der var en anden erfaring herinde et sted ;-)

Jeg prøver at bygge min egen formmodel, så jeg selv har noget håndgribeligt at bruge. Så må vi se hvad folk siger til det... Næste skridt må så være, at få designet de reelle produkter, hvis responsen er positiv. :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)