Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg, privat eller erhverv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Jeg er ved at forsøge mig frem med telefonkontakt til kundeemner, efter jeg har fundet deres hjemmeside.
Nu er jeg blevet opmærksom på, at selv om flere af dem har nogle pæne hjemmesider, så er de ikke registret med CVR nummer.

Jeg har antaget at når man laver en pæn hjemmeside, for at markedsføre sin ”produkt” så har man også et firma, men det ser ud til at der er en stor del af mine potentielle kunder ikke er registret i CVR.

Så mit spørgsmål er, hvad er definitionen på en privat kunde og en erhvervs kunde, jeg er klar over jeg ikke må ringe rundt til private for at sælge mine produkter.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 25. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Studentkonsulent Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften!

Uden jeg kan kalde mig juraekspert, har jeg da haft en smule om det på mit studie. I forbrueraftalelovens §6 er det beskrevet at:
Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale. 

I forbrugeraftalelovens §3 står der at: "Ved en forbrugeraftale forstås i denne lov en aftale, som en erhvervsdrivende indgår som led i sit erhverv, når den anden part (forbrugeren) hovedsagelig handler uden for sit erhverv."

Jeg vil ud fra ovenstående vurdere at det ikke er et krav at dine potentielle kunder har et CVR, da dørsalgsloven (Forbrugeraftalelovens §6) gælder for personer der handler udenfor erhverv. Som du har beskrevet situationen tyder det ikke på at det er tilfældet.
Jeg skal dog ikke kunne svare på om der findes en anden retspraksis.  

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)