altså ud over opdateringer af CMS og plugins som allerede er nævnt, skal sidens indhold være ajour, ikke noget med forældede prislister og "gamle"nyheder. Det virker useriøst. Men indholdet kan selvfølgelig godt have en tidsløs karakter. HUSK udgående links skal tjekkes jævnligt, da url jo godt kan ændre sig jævnligt. |
Kræver det meget at ha en CMS hjemmeside?
Jeg synes ikke du skal vælge et cms, medmindre du har brug for at ændre din webside ofte. Mange ender med et CMS som wordpress unden at have behov for det! Har mange kunder der ender med et site som nogen har hacket, eller en database som er gået i smader. Et CMS er helt unødvendigt for langt de fleste efter min mening. Desuden får du også bedre loadtider fra en webside som er bygget i statisk HTML. |
Det kommer helt an på, hvilken side man har. Har man mange undersider eller skal man rette ofte er et effektivt CMS at foretrække, da du hurtigt kan lave globale, regionale og lokale ændringer, generere dynamiske menuer, gallerier, login m.fl. Har man bare et lille informationssite med en håndfuld undersider er et CMS nok overkill og hjemmesiden er hurtigere, hvis den er ren HTML CSS og javascript. Nogle CMS'er er lidt tunge, deriblandt WordPress, så har man en lille enkel side, men har brug for et CMS, kan man med fordel vælge et lille let CMS frem for de mere store og tunge. |
Jeg er til dels enig. Et CMS kan være rigtig brugbart, problemet er at Wordpress efterhånden er blevet indbegrebet af CMS; og det er netop unødvendigt for de fleste. Et CMS er et rigtig godt værktøj, hvis det bruges som det er skabt til - Wordpress er skabt til at blogge og er gennemsyret af bloggingfunktioner. |
vh. Daniel Poulsen
DPCreations |
|
Igen, vi ved jo ikke hvad du vil lave, det kan jo i nogle tilfælde godt betale sig at bruge et CMS :) |
vh. Daniel Poulsen
DPCreations |
|
I så fald at du vil lave et site med anmeldelser vil jeg anbefale at du tager et blogging CMS da du har noget der er tema specifikt og "kræver" tags. Når jeg skriver kræver er det for at skabe relevans på google således at den bedre kan indeksere hvad det handler om, du bør også gå i dybden med schema.org for at få rettet din anmeldelsesfunktion til således at det dukker op flot på google. En content tanke for at skabe bedre relevans er at du bør sammenligne spil eller sætte dem op mod hinanden. På den måde kan du også bedre introducere nye spil til dine "brugere" fra starten vil jeg anbefale et "log ind med facebook" Dette giver dig social relevans og mulighed for senere at gribe fat i dit kerne segment som du opbygger ved dialoger omkring dine anmeldelser. Jeg ville vælge wordpress. Men jeg arbejder primært med e-commerce så jeg er måske inhabil på området. Min tanke er enkel. hvis det ikke er et visitkort men mange artikler så vil en artikel database være bedre for dig. _________________________ Første projekt på benene http://www.inventarauktion.dk - Danmarks største auktion til professionelle! |
Så vil jeg anbefale dig at bruge wordpress, der findes nogle goder temaer og plugins til netop denne type side. Du kan selvfølgelig også lavet dit eget men et system med mange anmeldelser og evt. nyheder, artikler bliver hurtigt omfangsrigt. |