Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg overvejer at starte en hjemmeside der skal være reklame finansieret, med reklamer der henvender sig til brugerne, er det tilladt? Jeg synes at jeg har hørt at man ikke må markedsføre sig direkte til en bestemt målgruppe, hvilket jeg synes lyder underligt, men jeg må heller være sikker. Målgruppen tilmelder sig aktivt på hjemmesiden. Det kan være at det lyder kringlet, så her kommer min problemstilling. Jeg ønsker at starte en hjemmeside (udenbil.dk), der hvor der vil være en masse hjælp og arrangementer til folk der ikke har en bil. Hjemmesiden bliver så finansieret via reklamer på siden. Går man ind på Viborg kan der være reklamer for biludlejningsfirmaer, bus selskaber der arrangere ture, cykelhandleren, Arriva samt andre. Er der juridisk noget galt med at lave en hjemmeside med den opbygning. Jeg ser frem til at høre fra jer. |
Hej Omalley.
Umiddelbart ser jeg ingen problem i din forretningsplan, da den kan sammenlignes med mange andre forretningsplaner.
Hvad, måske har gjort du har tvivlet er det her med, hvor vidt man må kontakte folk uden tilladelse eller ej.
Du må altså ikke eksempelvis ringe/skrive mail til dine tilmeldte brugere uden de har givet tilladelse til dette.
Ret mig endelig, hvis jeg er forkert, andre venlige Aminoer :-)
Mvh WebDavy