Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp fra iværksættere uden CVR

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Som overskriften siger, søger jeg hjælp fra en iværksætter uden CVR nummer. Jeg har en masse spørgsmål, som gerne skulle besvares hurtigst muligt. Hvis betaling er nødvendig, send venligst et tilbud. 

Det er garanteret torske dumme spørgsmål, men kender ingen lige p.t som kan svarer på det, og har skam også søgt på Google og div.

Mvh

http://www.energismykker.dk - Magnet smykker som hjælper til mere energi

Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 14:49

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:24

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar :) du har ikke tilladt pm - men skriv gerne en pm med dine spørgsmål

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29

faktisk er den store fordel ved et forum, at få spørgsmålene der, da andre jo kan ha glæde af dem, men i alle fald kan du jo læse lidt om at DRIVE VIRKSOMHED UDEN CVR OG MOMS 

De store forskelle ligger udelukkende i, at du ikke må importere fra uden for EU og ikke kan trække moms fra dine indkøb og heller ikke skal lægge moms på dine salg. Ellers er krav til regnskab og skat som betales af dit overskud, helt ens for CPR og CVR i hovedtræk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 17:39

Ja ok, spørgsmålet var enlig om hvordan jeg nemmest kunde holde regnskab i grove træk. Om det var "nok" bare at udskrive mine fakturare samt varekøbs kvittering, og holde dem i et bilag, eller om jeg også skulle holde et regnskab i et excel ark?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22

Du skal føre regnskab der viser alle ting - alle salg og alle omkostninger og det regnskab skal du få et årsresultat ud af som du skal opgive til skat. Du bør bede dem om udvidet selvangivelse så du får rubrik 211 med som er til de som driver virksomhed OG du skal forskudsregistrere så du får betalt skatten uden rente, men du kan nok vente til noget ind i 2014 når du har overblik over dit overskud

Regnskab skal du føre for at kunne fremlægge noget hvis skat spørger, de vil ikke nøjes med at bladre i bilag. Om du vil bruge excel - som fungerer når du ikke skal rode med moms - eller et økonomiprogram er helt frit for dig. Når du en gang er med moms bør du absolut få et økonomiprogram

vh

Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 18:24

Tak for svaret. Problemet er bare at regnskabsprogrammer vidst ikke tilbyder til ikke cvr registreret, da jeg ikke sælger med moms jo.

Mange tak for hjælpen

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:34

Cvr nr har ingen betydning i forhold til om du kan anvende et bogføringsprogram. Se fx. På dinero her på siden.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39

Du KAN faktisk bruge Dinero. De kommer med CPR en gang, men til da:

Du melder dig til og tager bare enkeltmandsvirksomhed

Dit salg lægger du på konto 1100 som hedder salg uden moms.

Vil du ha flere salgskonti - så går du i KONTOPLAN og trykker OPRET KONTO og nu laver du en nu konto og du kan bruge alle numre mellem 1105 og 1400 f.eks. - læg dem med 5 imellem - ex 1105  1110  1115 osv og gir dem et navn som du har lyst til som beskriver det du sælger og ved moms lader du den stå på VÆLG MOMSTYPE - lad være at vælge noget - så bliver der ingen moms på det salg

Hvad omkostninger angår, så er det samme sag. Find en konto du synes passer dig - lad os lege du har købt reklame og skal bruge  ANNONCER OG REKLAME som hedder 4100.

Du kan nu gøre to ting: Enten vælger du REDIGER ude til højre ud for konto 4100 i kontoplan, og nu ændrer du momsen fra dansk købsmoms, til at den står på VÆLG MOMS og trykker GEM. Nu har du kontoen uden moms  

ELLER  du beholder konto 4100 med moms til senere, og laver en ny konto som du kalder ANNONCER OG REKLAME U/MOMS (den kunne du lade hedde 4105 du ser hvad der er ledigt) og lader den stå som VÆLG MOMSTYPE - så har du en konto 4105 til annonce og reklame køb uden moms

Helt samme med alle andre omkostninger. Du ændrer bare kontoen væk fra moms til VÆLG MOMSTYPE eller du laver en ny helt til dig selv uden moms og så fungerer regnskabet fuldstændigt for dig.

Du skal måske bruge 8-20 konti ialt så det er noget du kan lave til dig selv på 15 minutter max - og du har nu en Dinero som kører de ting du vælger UDEN moms og som kan gi dig dit årsresultat som CPR.

Bare hold pølserne fra konti med moms - så kan du sagtens køre dinero uden CVR allerede nu. Hvis Amino skal gøre det for alle CPR er det en større sag som bla., vil kræve at de har mulighed for at ændre den centralt fra CPR til CVR - eller de skal forvirre CVR folket med en masse konti uden moms - men når du selv gøre det er det let

god vind VH John

Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 19:45

Hej John,

Endnu engang tak - det hjalp mig rigtig godt på vej.

Så hvis vi siger at jeg køber noget Ydelseskøb verden 2550, kan jeg så lave en konto der hedder Ydelseskøb verden 2, 2555 og betale via den?

Håber det var til at forstå.

Mvh

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)