Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg helt gal på den?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Stensved
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Ønskehund Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg går med en ide om at starte en butik med brudekjoler på sydsjælland eller Falster. Jeg bor selv i området og måtte kører både til Roskilde, Køge og København for at se på brudekjoler. Jeg undrer mig over, at der ikke findes en "hernede". Derfor fik jeg ideen, at jeg kunne starte en selv. Det jeg gerne vil høre jeres mening om er, om jeg er helt gal på den, jeg har ingen uddannelse inden for handel, jeg har meget lidt erfaring med butiks livet og jeg har ingen erfaring med brudekjoler andet end den jeg har fået under min søgen efter min egen. Er det helt hul i hovedet? Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at jeg sagtens kan klare det. Start vanskeligheder må vel forventes uanset hvad...?
Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 12:34

Gør det!!!

Jeg bor også hernede (Møn) og du har helt ret, der mangler en brudekjolebutik.

Alt det der med at drive forretning skal du nok finde ud af, kontakt evt væksthus sjælland for hjælp.

Men jeg tænker at man nok skal vide ret meget om brudekjoler/skrædderfaget for at drive sådan en biks, det er måske der du skal tænke nærmere over om du ved nok, eller måske der du skal finde dig en god partner eller ansat?

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Stensved
Tilmeldt 13. Jul 12
Fra  Ønskehund Skrevet kl. 13:02

Ja, det kan der være noget om. Jeg har tænkt jeg vil tage nogle økonomi og regnskabs kurser, så jeg kan holde et regnskab på forsvarlig vis, men noget kursus inden for tekstil kunne nok være en rigtig god ide.

Og tak for dit svar :-)

Tilmeldt 11. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:18

Hej Tanja.. lige et råd.. nu ved jeg jo ikke hvordan din økonomiske situation ser ud.. men det en dyr opgave at påtage at starte sådan en virksomhed.. vil give dig nogle alternative råd til det.. først og fremmest.. find dig en leverrandør, der kan tilbyde hurtig levering.. køb evt et lille parti kjoler, og åben så en webshop.. næste skridt kunne være at leje et flot og hyggeligt lille show room_udstilling.. det langt billigere ind at skulle fylde en hel butik med kasse apparat og alt andet der høre sig til.. så kan folk kigge på dit site, og ringe til dig, du ville kunne invitere dem ned i din udstilling til en snak om levering og få taget mål.. det nok der jeg ville starte.. held og lykke

Fra Stensved
Tilmeldt 13. Jul 12
Fra  Ønskehund Skrevet kl. 13:20

Det er da en god ide, til at starte med. Det vil jeg helt klart tænke over.

Tak :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)