Ja, det er jo altid et godt emne. Som du selv siger, er det meget forskelligt, hvad der virker, da det handler om målgruppen. Desuden har det også betydning, hvordan folk har tilmeldt sig ens nyhedsbrev.
De nyhedsbreve, jeg ikke åbner, er dem, som skriver "Nyhedsbrev xxx" eller top posts last week. Jeg får mange nyhedsbreve, og jeg kan se på mig selv, at jeg kun læser dem, som allerede fanger mig i overskriften. Kunder interesserer sig for, hvad de får ud af at åbne dit nyhedsbrev. Hvis du sælger produkter i en webshop, vil de gerne vide, når de f.eks. kan slippe for at betale fragt.
Personligt bruger jeg også nyhedsbreve fra forskellige medier for at følge med i, hvad der sker derude. Så jeg slutter lige af med to eksempler. Et på et nyhedsbrev som jeg aldrig læser, og et jeg stort set altid læser:
Nyhedsbrev fra "The Next Web" : Top Stories from the last 24 hours
Jeg åbner det stort set aldrig, for det fanger mig aldrig. Man skal huske på, at man konkurrerer mod andre ting. Med den form for overskrift vælger jeg at bruge min tid på andre ting. Jeg tænker altid, jeg burde læse det, da jeg har tilmeldt mig nyhedsbrevet, men jeg gør det sjældent. Det fanger mig ikke i øjeblikket.
Nyhedsbrev fra "Copyblogger": Could Reading Children's Books Help You Become a Better Business Writer?
Her tænker jeg, hvad mener de med det. Jeg åbner stort set altid deres nyhedsbrev, da jeg finder det yderst interessant. Begge nyhedsbreve har jeg tilmeldt mig, da jeg finder emnet interessant.
Jeg håber, at du kunne bruge eksemplerne til noget, ellers har jeg også masser af eksempler på produktnyhedsbreve, som jeg åbner og ikke åbner :D
Hvis du ikke allerede har gjort det, kan jeg anbefale dig, at du tilmelder dig en masse nyhedsbreve i forskellige brancher. Læs og lær!