Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan pirrer du dine læsere til at åbne nyhedsbrevet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, som overskriften lyder: hvordan?

Lad os se dén overskrift, som fik din clickrate til at ramme toppen af Eiffeltårnet og hvilken der - mod forventning - kun nåede fortovskanten.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke rigtig ... det kommer altså meget an på hvilken branche man er i. For mig, som har at gøre med 50+ segmentet, skal jeg være forsigtig og konservativ. Vi sælger klassisk musik og det nytter altså ikke noget at udsende et nyhedsbreb med emnelinjen "Tør du og din partner at prøvet noget nyt?" - = tør I lytte til noget andet end lige Herbert von Karajan og berlinerne. Det får mange af vore abonnenter til at stå af.

Mit seneste nyhedsbrev havde overskriften "Musik til (op over) begge ører ... fra Danacord". Det gav minimalt flere åbninger end "Nyhedsbrev fra Danacord, oktober 2013", men ikke overvældende.

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Skrevet kl. 08:53

Tak for bidraget, Fjollert. Naturligvis skal man kigge på sine modtagere, stikke fingeren i jorden og bruge sin sunde fornuft.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54

Hej Michael.

Finder det lidt morsomt at du stiller dette spørgsmål, men at du selvtilbyder tekstforfatning af nyhedsbreve ;-)

Anyways.. Jeg arbejder til dagligt i reklame- og kommunikationsbranchen, og her er mange forskellige kunder. Hvis du tager en bilforhandler, så er det typisk en god idé med en besparelse eller god pris i overskriften eller f.eks en stor nyhed med en ny model. Hvis det f.eks. er en webshop, så kan man feature forskellige nyheder, besparelser eller lave noget ordspil/trickoverskrifter. Virksomheder er meget forskellige og det er deres målgrupper også, så det er en god idé og tænke, hvem nyhedsbrevet bliver sendt ud til. Er det en kunde hos en bilforhandler som vil købe for 200 000,- kr. eller en webshop for gadgets, som vil afgive 2-3 ordrer om året på 200,- kr. per stk. Ved bilforhandleren vil du typisk være mere konservativ og "nede på jorden", mens du ved webshoppen vil tænke meget på konventeringen og humoren, da det er let at få en hurtig ordre. 

Det er helt sikkert forskellige indegange til et nyhedsbrev, og der vil også være folk, som er uenige med mig. Dette er dog bare, hvad jeg oplever i mine kredse. 

Forsat god dag!

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Skrevet kl. 11:16

Hej Klaus

Tak for dit gode indspark.

Du behøver ikke finde det morsomt. Det er netop fordi jeg tilbyder lige den service, at jeg vil have folk til at tænke over det og få dem til at forstå vigtigheden af det.

Jeg har en helt række af gode ideer og det kommer der også et indlæg om senere. Man skal selvfølgelig tænke over målgruppen. Jeg har netop skrevet et nyhedsbrev for en shop med et ungt segment. Jeg tror ikke, at ejeren var blevet så begejstret for mit udkast, som tilfældet er, hvis jeg havde skrevet det til +50-gruppen eller revisorbranchen.

God dag til dig også!

Michael

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 23:47
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 11:26

Ja, det er jo altid et godt emne. Som du selv siger, er det meget forskelligt, hvad der virker, da det handler om målgruppen. Desuden har det også betydning, hvordan folk har tilmeldt sig ens nyhedsbrev.

De nyhedsbreve, jeg ikke åbner, er dem, som skriver "Nyhedsbrev xxx" eller top posts last week. Jeg får mange nyhedsbreve, og jeg kan se på mig selv, at jeg kun læser dem, som allerede fanger mig i overskriften. Kunder interesserer sig for, hvad de får ud af at åbne dit nyhedsbrev. Hvis du sælger produkter i en webshop, vil de gerne vide, når de f.eks. kan slippe for at betale fragt.

Personligt bruger jeg også nyhedsbreve fra forskellige medier for at følge med i, hvad der sker derude. Så jeg slutter lige af med to eksempler. Et på et nyhedsbrev som jeg aldrig læser, og et jeg stort set altid læser:

Nyhedsbrev fra "The Next Web" : Top Stories from the last 24 hours

Jeg åbner det stort set aldrig, for det fanger mig aldrig. Man skal huske på, at man konkurrerer mod andre ting. Med den form for overskrift vælger jeg at bruge min tid på andre ting. Jeg tænker altid, jeg burde læse det, da jeg har tilmeldt mig nyhedsbrevet, men jeg gør det sjældent. Det fanger mig ikke i øjeblikket.

Nyhedsbrev fra "Copyblogger": Could Reading Children's Books Help You Become a Better Business Writer?

Her tænker jeg, hvad mener de med det. Jeg åbner stort set altid deres nyhedsbrev, da jeg finder det yderst interessant. Begge nyhedsbreve har jeg tilmeldt mig, da jeg finder emnet interessant.

Jeg håber, at du kunne bruge eksemplerne til noget, ellers har jeg også masser af eksempler på produktnyhedsbreve, som jeg åbner og ikke åbner :D

Hvis du ikke allerede har gjort det, kan jeg anbefale dig, at du tilmelder dig en masse nyhedsbreve i forskellige brancher. Læs og lær!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)