Orm i min nye pc - kan du hjælpe? :S
Tilmeldt 16. Sep 09
Hej Amino
Jeg har desværre fået en orm i min pc, en søgemaskine , der hedder Do Search. Er der nogen, der ved, hvordan jeg får aflivet kræet? Har forsøgt at ændre indstillinger, skifte startside, slette cookies ... Men dyret vender frygteligt tilbage, når jeg starter op igen. :S
Tak
Svar
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Mark
Fra
MG
Skrevet
13-11-2013 kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hent dette program "Malwarebytes"http://www.malwarebytes.org/ Du kan nøjes med den gratis version. Så skal du bare kører en scan.
Hvis det ikke fungere, søg på google "Do Search spyware" da du er højstsandsynlig ikke den første der har denne orm
Svar
Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Det nemmeste er nok at bruge systemgendannelse og så gendanne til en dato tilbage i tiden, hvor du IKKE havde ormen. - du mister ikke din brugerdata -det er kun systemdata der rulles tilbage.
Svar
Tilmeldt 16. Sep 09
Kender godt tricket, men mon det virkelig kan gøre det? :) Nå, jeg prøver.
Svar
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Jacob Nielsen
Skrevet
13-11-2013 kl. 08:17
Svar
Installere SPYBOT eller ligende spyware program den vil fjerne ormen og der er garantere mange andre orm liggende på din computer.
Svar
Tilmeldt 16. Sep 09
Takker. Der er jo mange antispywareprogrammer, og sommetider følger der noget andet grimt med dem, så rart at høre jeres anbefalinger. :)
Svar
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Jacob Nielsen
Skrevet
13-11-2013 kl. 09:38
Svar
Jeg har brugt spybot i mange år nu, og det virker, der kommer dog en del popup beskeder op som godt kan være irriterende, men det klarer jobbet.
Køre lige for tiden ad-aware som en prøve så det tør jeg ikke sige hverken go/no go til men det er temmelig udbredt(om det er godt eller skidt?)
Svar