du kan som sagtens har ret Andy - påpegede blot at bogføring IKKE bare bliver total automatiseret nogensinde. Desværre. Den gamle sag hvor det krævede års uddannelse at blive bogholder er heldigvis ovre - men der er for stor tendens til at folk kaster sig ud i ting uden viden - både om regnskab og import og andet - hvilket desværre fremgår mange gange herinde
trøsten er, at der er god hjælp i lette regnskabsprogrammer der klarer det meste og at det er små beløb der er i risiko OG det giver jo øvelse og en dag bliver en del af disse nye startups til rigtige virksomheder
Du kan sagtens ha ret at det kan tages videre, ved at både Dinero og BillysBilling i høj grad arbejder på det, men total automatisering i et besværligt lovområde - tror jeg som du forstår - ikke på
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det jeg mener er, at man, da man henvender sig til úerfarne, i høj grad burde have kigget mere på måden der bogføres på. Det er, efter min mening, den komplekse sammenhæng mellem lovgivningen, dens fortolkning, og den meget rigide måde alle regnskabsprogrammer fungere på, som er årsagen til de mange problemer uerfarne brugere har.
Igen har du ret, hvis du kigger på Dinero i dag. Men da du ikke ved hvad vi arbejder med, spekulerer du på et tyndt grundlag. Du bliver klogere :-)
Martin, jeg har lige et spørgsmål til dig... Nu har jeg bogført et par ting, men under "Balance", så er den sidste linje bare "Skyldig moms"... Burde der ikke være en "Passiver i alt"? Under aktiver der opsummerer den jo alle aktiver.
Martin, jeg har lige et spørgsmål til dig... Nu har jeg bogført et par ting, men under "Balance", så er den sidste linje bare "Skyldig moms"... Burde der ikke være en "Passiver i alt"? Under aktiver der opsummerer den jo alle aktiver.
Jeg har ingen anelse, kender ikke forskel på debit og kredit, så der må en anden træde til.
det er forskelligt fra program til program - Jo jeg synes der skal være en afstemning af balancen og mødes faktisk med en af dem i dag så jeg kan lige høre dem men det du kan er, at tage aktiver ialt og passiver ialt og hvis du så trykker resultat - så ser du dit resultat. Læg det til passiver og du vil se de stemmer. Det som mangler i passiverne for at vise afstemning er årets resultat som overføres ved regnskabsafsluting.
Det ændrer ikke ved at den godt kunne vise en 0 0 afstemning da det bliver lettere for folk der vil se balancen stemme, at følge med
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER