Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Har en nyopstartet virksomhed hvori jeg har brug for en bil til min medarbejder. 

Han har brug for en firmabil til sit arbejde, men ønsker også at anvende den privat, hvilket jeg synes er i orden.
Derfor skal det jo være en bil på papegøjeplader, altså dvs. inkl. moms, så hvis jeg på prislisten kan se at en van f.eks. koster 99.999 er dette så det jeg skal betale?
Og hvad med forsikring af bilen?

På forhånd tak! :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Fra  kassetjek.dk Skrevet kl. 12:38
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:08

Hej Zuech

Du skal også betale forsikring for bilen

Vi hjælper gerne

Send os en mail til info@forsikringagenten.dk med kort beskrivelse af din virksomhed, så ser vi om vi ikke kan hjælpe

God aften

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 22:57

HEj Zeuch

Hvis en medarbejder har mulighed for at bruge en firmabil privat, skal han beskattes af fri bil.

Det bliver forholsmæssig dyrt, taget i betragtning af at der skal betales skat af 25% af bilens pris dog mindst af 160.000 kr.

I bør finde en anden model for ham til at få bilen på.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Fra Skibby
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 35
Fra  www.altomvarebiler.dk Skrevet kl. 23:12

Hej Zeuch!

Det lyder som om, det bedste for alle parter vil være, at din medarbejder anskaffer sig en bil privat og kører i den på sit arbejde. Hvis han finder en fornuftig bil - for eksempel privatleasing - så kan han med skattefri kilometerpenge holde bil meget billigt eller ligefrem med et overskud, og din nystartede virksomhed sparer udgiften til bilanskaffelse.

Sig til, hvis I vil have hjælp med at finde egnet bil og finansiering. Jeg laver også økonomikurser til en billig penge.

Vh

Thomas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)