Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke indberette moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og er under 18 år.

Jeg prøver at indberette moms, men kan simpelthen ikke se det moms link der burde stå under Tastselv erhverv når jeg er logget ind med mit NemIDskat.dk.

- Hvilke andre muligheder har jeg for at indberette moms? kan det gøres med et brev eller kan jeg tage forbi mit nærmeste skattecenter (Fredensborg)?

Det er muligt at fejlen ligger i at systemet ikke er lavet til at personer under 18 år skal kunne indberette moms/have egen virksomhed.

På forhånd tak for svar.

Andreas

Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Schønemanns Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas.

Jeg havde samme problem tidligere i år. Fejlen lå i mit tilfælde i at jeg ikke havde givet mig selv rettighed til at indberette moms. (lyder mærkeligt men det var tilfældet) Jeg ringede til skat og blev guidet igennem hvordan jeg gav mig selv rettighed til at indberette moms for mig selv. Så vidt jeg husker var det på virk.dk at jeg skulle administrere mine rettigheder på skat.dk. Prøv at tjekke dine rettigheder gennem virk.dk

Mvh Martin Schønemann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43

Jep først i virk.dk og ind i brugerpanel og i brugerrettigheder sætte kryds i alt du kan af rettigheder - og sikre den står som administartor

så ind i skat.dk og i rettigheder i venstre side langt nede, og tilføj rettigheder og så vælger du de rettigheder, alt fra moms, pension, atp og andet, som du vil kunne administrere med din medarbejder signatur

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 17:34

Cookie - John Hannover:

Jep først i virk.dk og ind i brugerpanel og i brugerrettigheder sætte kryds i alt du kan af rettigheder - og sikre den står som administartor

så ind i skat.dk og i rettigheder i venstre side langt nede, og tilføj rettigheder og så vælger du de rettigheder, alt fra moms, pension, atp og andet, som du vil kunne administrere med din medarbejder signatur

vh

Skal jeg logge ind med medarbejder signatur eller privat NemID?

Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om, i både Safari, Chrome og Firefox. (TIP: Firefox lader til at virke bedst med diverse offentlige sider).

Hvor ser du rettigheder på skat.dk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10

med virksomhedens signatur. Først i virk.dk og øverst til højre har du "gå til brugeradministration" Formentlig er alt OK allerede der, men check først at klikke der og så nemlog ind bruger adminsistration tror jeg den hedder, hvor du med det samme kan se om du er administrator og ellers tildele dig den ret.

så logger du på skat med samme virksomheds nemID

i skat står rettigheder i panelet i venstre side tredie nederst som "Rettigheder til selvbetjening" klik på det og så på "tildel medarbejder rettigheder" og du ser din bruger og til ventre punktet retttigheder som link du klikker på, og du kan nu vælge rettigheder at tildele, ex moms og husk at gem inden du lukker ned igen

vh

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 18:35

Cookie - John Hannover:

med virksomhedens signatur. Først i virk.dk og øverst til højre har du "gå til brugeradministration" Formentlig er alt OK allerede der, men check først at klikke der og så nemlog ind bruger adminsistration tror jeg den hedder, hvor du med det samme kan se om du er administrator og ellers tildele dig den ret.

så logger du på skat med samme virksomheds nemID

i skat står rettigheder i panelet i venstre side tredie nederst som "Rettigheder til selvbetjening" klik på det og så på "tildel medarbejder rettigheder" og du ser din bruger og til ventre punktet retttigheder som link du klikker på, og du kan nu vælge rettigheder at tildele, ex moms og husk at gem inden du lukker ned igen

vh

Hmm, er det de her rettigheder du mener? jeg kan ikke finde nogle der hedder noget med moms osv.

Desuden når jeg markere alle, trykker vælg rettigheder og de så rykker ned under "tildelte roller", så efter jeg har trykket gemt rykker de tilbage i "mulige roller" igen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40

lidt sjovt moms ikke fremgår - du har vel trykket vis rettigheder for at se hvad du har for tildelte rettigheder? De andre der har jeg også bare stående der oppe men vis rettigheder giver adgang til en masse rettigheder du kan tildele dig +  tryk gruppér rettigheder og se at du der har "vedr.alle typer" eller alle deligerede typer så der ikke mangler en der?

du har vel sikret dig i virk først som jeg beskrev at du har adm. ret og er tildelt alle rettigheder i bruger administration - ellers kan du ikke tildele i skat

SIDSTE  du er under 18 år - KAN det har betydning for hvad der sker her - det bør skat kunne oplyse dig om ved telf mandag, men prøv lige det beskrevne

vh

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 18:46

Hej Andreas,

SKATs system skal først køre en systemopdatering førend ændringerne træder i kraft. Normal sker denne opdatering hver anden time, jeg ved dog ikke om det også gælder i weekenden.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 18:52

SWcotspain:

Hej Andreas,

SKATs system skal først køre en systemopdatering førend ændringerne træder i kraft. Normal sker denne opdatering hver anden time, jeg ved dog ikke om det også gælder i weekenden.

Mvh

Stig

Det lyder til at være årsagen, for har efterhånden været igennem alt på skat.dk og virk.dk flere gange uden at finde løsningen.

Jeg håber at det når at blive opdateret inden fristen udløber :O

Mvh

Andreas

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)