Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager til selvstændig - afholdelse af optjent ferie!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

God dag mine damer og herre

D. 1. december 2013 går jeg fra at være lønmodtager til at være selvstændig (Enkeltmandsvirksomhed).

D. 1. december vil jeg have 2 ugers optjent ferie til gode, så mit spørgsmål er, om jeg vil kunne afholde disse 2 uger efter d. 1. december, altså med løn fra min nuværende arbejdsplads? 

Hvis jeg kan afholde dem efter jeg har startet min enkeltmandsvirksomhed, så går jeg ud fra det skal være inde d. 30/04-14, er der en der kan bekræfte dette?

På forhånd tak.

Mikkel 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

det afhænger af hvornår de er optjent - hvis de er optjent 2012 så skal de være afholdt inden 30/4-2014 og du vil få feriekort og kunne få beløbet udbetalt inden den dato - og er det noget du har optjent i 2013 frem til din fratræden så vil det være til efter den dato - men du vil stadigt formentlig få feriekort fra din tidligere arbejdsgiver - efter din fratræden 1/12 og din arbejdsgiver må kunne fortælle dig hvad du mangler at afholde for i år og for kommende ferieår (optjening = kalenderår, afholdes = 1/5-30/4 som du virker vide)

normalt skal feriekortet underskrives af nye arbejdsgiver som nu er dig selv og jeg TROR det rækker og så bare indsend til den adresse som fremgår

vh

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:06

Hej John

Tak for dit svar, jeg har fået  styr på det.

Tak tak

Mikkel

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 17:17

Cookie - John Hannover:
normalt skal feriekortet underskrives af nye arbejdsgiver som nu er dig selv

jeg mener faktisk, at det krav er bortfaldet med feriekort fra indeværende ferieår, i hvert fald dem, der kører via FerieKonto.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)