God dag mine damer og herre D. 1. december 2013 går jeg fra at være lønmodtager til at være selvstændig (Enkeltmandsvirksomhed). D. 1. december vil jeg have 2 ugers optjent ferie til gode, så mit spørgsmål er, om jeg vil kunne afholde disse 2 uger efter d. 1. december, altså med løn fra min nuværende arbejdsplads? Hvis jeg kan afholde dem efter jeg har startet min enkeltmandsvirksomhed, så går jeg ud fra det skal være inde d. 30/04-14, er der en der kan bekræfte dette? På forhånd tak. Mikkel |
det afhænger af hvornår de er optjent - hvis de er optjent 2012 så skal de være afholdt inden 30/4-2014 og du vil få feriekort og kunne få beløbet udbetalt inden den dato - og er det noget du har optjent i 2013 frem til din fratræden så vil det være til efter den dato - men du vil stadigt formentlig få feriekort fra din tidligere arbejdsgiver - efter din fratræden 1/12 og din arbejdsgiver må kunne fortælle dig hvad du mangler at afholde for i år og for kommende ferieår (optjening = kalenderår, afholdes = 1/5-30/4 som du virker vide)
normalt skal feriekortet underskrives af nye arbejdsgiver som nu er dig selv og jeg TROR det rækker og så bare indsend til den adresse som fremgår
vh