Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Bankafstemning i E-conomic

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger lidt hjælp til E-conomics bankafstemnings-funktion hvor jeg skal have balance imellem systemet og min bankkonto.

Problemet er, at nogle af mine varekøb (hæve-sænke-bord og computer) i sin tid blev købt med mit private kreditkort men til brug i firma-regi. Dvs. der er allerede fratrukket moms på dem som gik ind/tilbage på min privatkonto. Men fordi de er købt med mit private kreditkort, så fremgår de ikke på kontoudtoget fra min Firmakonto. Systemet vil derfor ikke stemme overens med Firmakontoen, i de måneder hvor disse varekøb blev foretaget, hvilket gør, at jeg ikke bare kan importere bankudtoget fra Firmakontoen i visse måneder.

Hvordan håndterer jeg lige det korrekt? Skal jeg manuelt oprette et finansbilag på disse varekøb på datoen hvor de blev købt, og evt. sætte Modkonto til en anden end "Bankkonto (5820)". F.eks. "Mellemregning (6135)"?

Forklaring på Mellemregningskonto: http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/ordbog/mellemregningskonto

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 01:13

Én der kan hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06

Kast20:
Problemet er, at nogle af mine varekøb (hæve-sænke-bord og computer) i sin tid blev købt med mit private kreditkort men til brug i firma-regi. Dvs. der er allerede fratrukket moms på dem som gik ind/tilbage på min privatkonto.

når der er trukket moms så må forklaringen være, at du har bogført indkøbene i dit regnskab - selv om det så er lidt underligt at momsen gik tilbage til din privatkonto. Da du gjorde det, brugte du så din bank som modkonto for posteringen, ja så vil beløbet der står i banken jo være gået ned i regnskabet men ikke i virkeligheden. 

Hvis det er sådan du har gjort for at få det i regnskabet, så må du nu overføre beløbet fra din bankkonto til din personlige konto, så firmakontoen igen stemmer med virkeligheden

du må debitere banken og kreditere en konto i mellemregning og skrive på bilaget, at det er tilbagebetalt personligt udlæg for bilag nr xx og xx som er de oprindelige bilag

Hvis du alligevel bruger revisor eller økonomihjælp til regnskabs afslutning, så ville jeg lige tale med denne i mail eller telefon om at få det her korrekt ind, for jeg gætter lidt i blinde ud fra hvad du NOK har gjort - mere for at være sikker på at også momsafstemningen er blevet korrekt

Husk lige at hvis det er til hjemmet, og du kan bruge tingene privat, ex din computer osv, så må du kun trække moms fra firmaandelen så den skulle deles i forhold til privatbrug og firmabrug ex 50/50 eller hvad det konkrete kunne være

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)