Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uskift af H1 overskrift til firma logo?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg står og er ved at bygge en hjemmeside op fra scratch med Wordpress og jeg tænkte på om jeg kunne tillade mig at udskifte min nuværende H1 overskrift med et billede af mit logo. Det der afholder mig fra at gøre et lige med det samme er at jeg er i tvivl om hvor smart det er at fjerne min h1 overskrift, da jeg mener at have læst a h1 overskrifter er vigtige mht. søgemaskiner osv.

Hvad mener i? Er H1 overskriften no go at skifte? Eller har det ingen effekt på noget som helst?
Fra Horsens
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Kunto Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Hvis du ikke har et decideret logo endnu, ville jeg anbefale dig at få dette med det samme. H1 overskifter har muligvis en påvirkning af SEO, men et logo giver dig et brand værdi, så de kunder kan genkende dig, dette mener jeg er langt vigtigere end den smule seo du måske får ved en h1 overskrift.

Jeg har selv fået mit logo designet ved Gul Kiwi, det er jeg meget tilfreds med, men ellers kan du sikkert også selv lave et, eller finde en på amino der kan hjælpe.

Mvh

Nichlas Hansen

Kuglepenne med logo

Høj kvalitets reklameartikler med tryk på til meget konkurrence dygtige priser - www.kunto.dk

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Med lidt html og css-tricks kan du faktisk få begge dele. Det fungerer ved at du "gemmer" din H1, så den kun ses af søgemaskinen, mens dit logo ses af dine besøgende :-) meeen det kræver lidt kode...

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:

Med lidt html og css-tricks kan du faktisk få begge dele. Det fungerer ved at du "gemmer" din H1, så den kun ses af søgemaskinen, mens dit logo ses af dine besøgende :-) meeen det kræver lidt kode...

Det er no go at lave kode så der vises forskelligt indhold for søgemaskiner og besøgende. Det ofattes som forsøg på manipulation.

mark661:
Er H1 overskriften no go at skifte?

Tror du har misforstået hvad en H1 overskrift er, det er ikke kun noget der er i headeren, men bruges på hele siden.

Teddy 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er ved at opbygge et site fra bunden, vil jeg anbefale at du anvender H6 til dit logo og laver H1 om i dit CSS, så du kan anvende den til almindelige overskrifter.

Om det har indflydelse på SEO med en H1, så er svaret Ja, men hvis du har en H2 som overskrift på din side, vil det ikke have fantastisk indflydelse.

Du vil med andre ord, nok ikke mærke forskellen, da den er meget meget lille. Demib har f.eks ikke H1 på sit .com website. (hvis det giver ro i sindet)

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis h1 er "oles auto" og logoet er et billede af en grafisk tekst med "oles auto" er der vel næppe tale om manipulation...

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:

Hvis h1 er "oles auto" og logoet er et billede af en grafisk tekst med "oles auto" er der vel næppe tale om manipulation...

Jo, hvis du skjuleren H1 for den besøgende men gør den synlig for søgemaskinerne så bliver det opfattet sådan, også selvom indholdet er det samme.

Se googles retningslinier her 

Teddy 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt udskifte dit nuværende H1 med et logo. Som det også er nævnt her, så ville jeg bruge h1 til de enkelte overskrifter på siden i stedet. 

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hmm ja, det bliver vi vist ikke helt enige om, jeg mener faktisk ikke at dette tilfælde med et logo til mennesker og en h1 til søgemaskinen er i strid med googles retningslinjer, men jeg erkender gerne at det bevæger sig på en hårfin grænse. I princippet skal logoet jo nok mærkes op på en anden måde end som h1.

Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 141
Fra  Badass Wheels Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:
Det er no go at lave kode så der vises forskelligt indhold for søgemaskiner og besøgende. Det ofattes som forsøg på manipulation.


Teddy Carlsen:
Tror du har misforstået hvad en H1 overskrift er, det er ikke kun noget der er i headeren, men bruges på hele siden.
 

Så vidt jeg kan søge på <h1> tags på min hjemmeside så kan jeg kun finde den enkelte der befinder sig i headeren på min hjemmeside.

Sagen er at jeg gerne vil have min virksomheds logo op i headeren som skulle fungere som en H1, men hvis du er absolut sikker på det ville påvirke min SEO så er det nok bedst at lade værd.

Men jeg tænkte lidt om man ikke bare kunne skrive sin H1 overskrift med hvid skrift på en hvid baggrund og derefter ligge sit logo ovenpå, sådan at H1 ikke vises, men stadig er kodet ind i dokumenterne, sådan at søgemaskiner stadig kan se min H1 overskrift med det samme 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)