Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Installation af NemID medarbejdersignatur driller

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For nyligt søgte jeg at installere NemID medarbejdersignatur, og det forløb meget godt, indtil installationskoden.

Det betyder, at jeg godt nok har fået medarbejdersignatur, men kan ikke logge ind, fordi certifikatet, som skal vælges fra en drop down menu, ikke findes.

Jeg kontaktede deres support, men her siger de, at de kan se, at medarbejdersignaturen er korrekt.

Er der andre, der har oplevet lignende problem og har fået det løst? Så vil jeg gerne høre nærmere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46618
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hmm - du må ha fået certifikatet lagt i en anden stig end dropbox menuen leder i MULIGVIS? Jeg forstår dog ikke hvad du mener med det gik godt "indtil installationskoden" Betyder det, at du ikke fik installeret programmet fuldt ud - at installationen blev afbrudt, eller fik du gennemført selv installationen?

Under alle programmer burde installation ha lagt et program NemID og for at se om du har den kan du jo vælge tag sikkerhedskopi - så ser du om det ligger der og hvad det hedder.

Jeg går ud fra du har genstartet computeren og browseren helt efter installationen. 

Du burde også kunne gå i Iexplorer browseren - gå i indstillinger og til fanen indhold hvor du ser knappen certifikater. Der kan du trykke og hvis certifikatet ligger rigtigt i browseren der, så ser du det - men så burde det også dukke op i dropdown menuen hvis du logger ind fra iexplorer

Jeg går ud fra, at du har prøvet at geninstallere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02

Tak, John.

Jeg har prøvet at genstarte og geninstallere adskillige gange, men processen stopper midt i installationen og bliver aldrig færdig. CSP er installeret, men jeg når aldrig frem til at oprette et kodeord. Det er punkt 8 i denne vejledning.

Takker for forslaget med IE, ikke at det løste problemet, men jeg ledte et certifikat og fandt en template-html fil, som er den rigtige. Her skal jeg indtaste kodeord, men det er det, jeg aldrig nåede frem til at oprette. Problemet er ikke løst, men måske kan jeg bedre definere problemet over for supporten næste gang. Så tak for det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

hmm - du må ha fået certifikatet lagt i en anden stig end dropbox menuen leder i MULIGVIS? Jeg forstår dog ikke hvad du mener med det gik godt "indtil installationskoden" Betyder det, at du ikke fik installeret programmet fuldt ud - at installationen blev afbrudt, eller fik du gennemført selv installationen?

Under alle programmer burde installation ha lagt et program NemID og for at se om du har den kan du jo vælge tag sikkerhedskopi - så ser du om det ligger der og hvad det hedder.

Jeg går ud fra du har genstartet computeren og browseren helt efter installationen. 

Du burde også kunne gå i Iexplorer browseren - gå i indstillinger og til fanen indhold hvor du ser knappen certifikater. Der kan du trykke og hvis certifikatet ligger rigtigt i browseren der, så ser du det - men så burde det også dukke op i dropdown menuen hvis du logger ind fra iexplorer

Jeg går ud fra, at du har prøvet at geninstallere

vh John H

Ja kan ikke være NemID der skoder igen VEL?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Firmaconnect.net:
 jo men så var det jo dumt jeg kom med lidt forslag til hvad trådstarter kan gøre og som faktisk hjalp til lidt bedre forståelse. Jeg synes blot jeg kommer med lidt forslag til hvad der kan være gået galt og rigtigt mange har faktisk svaret mig at NU virker det, bare ved at skifte browser f.eks. men selvsagt kan det være en server fejl i nemID eller i java kørslen eller hos brugere - who knows jeg begik bare den fejl at komme med forslag der måske kunne få Poul op og køre -

Dumt af mig at prøve at hjælpe. Det havde været bedre KUN at skrive NED MED NEMID og langt mere voksent kan jeg godt se nu

vh

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 22:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Firmaconnect.net:
 jo men så var det jo dumt jeg kom med lidt forslag til hvad trådstarter kan gøre og som faktisk hjalp til lidt bedre forståelse. Jeg synes blot jeg kommer med lidt forslag til hvad der kan være gået galt og rigtigt mange har faktisk svaret mig at NU virker det, bare ved at skifte browser f.eks. men selvsagt kan det være en server fejl i nemID eller i java kørslen eller hos brugere - who knows jeg begik bare den fejl at komme med forslag der måske kunne få Poul op og køre -

Dumt af mig at prøve at hjælpe. Det havde været bedre KUN at skrive NED MED NEMID og langt mere voksent kan jeg godt se nu

vh

Fair...
Underkylder Smile 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19

Firmaconnect.net:
Fair...
Underkylder Smile
helt OK .- jeg er bestemt ikke uenig med dig i at NemID for erhverv har en masse besvær og i det hele taget er nemID og kombinationen JAVA noget møj - og så er der browsere der kører godt med det og andre der ikke gør hver gang der komme nye versioner - og nogle der kører i 32 bit men ikke i 64 bit version - så jeg er helt enig I der er mange hindringer

For det store flertal vil det fungere hvis ikke de har uheld under installationen  - til gengæld vil de så skulle slås med administratorrettigheder så - enig - drilskt - men trods alt muligt Smile

venligst John H

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)