Jeg har siden min Magento-begyndelse lært at når man opretter en ny kategori, så er det bedst at oprette den som "statisk blok & produkter" hvor man så laver en cms side som man tilføjer til kategorien. Dette skulle give lidt mere frihed mht. indhold.
MEN.... hvorfor egentligt? Når man opretter en ny kategori, så er der jo et felt med "beskrivelse" hvor der umiddelbart er de samme muligheder for at tilføje indhold før produkterne, på samme måde som hvis man tilføjer en statisk blok??
Nu har jeg en ny side på vej, på et nyt webhotel, og jeg undrer mig om det er nødvendigt /bedre at fortsætte med at bruge statiske blokke eller om det blot vil give mere arbejde uden nogen reel betydning?
Håber der er nogen der kan kaste lidt lys over dette :)
I de fleste tilfælde er du helt på rette spor, der er ingen grund til at oprette en statisk blok for hver kategori for at skrive din beskrivelse af den. Som du selv nævner så opfylder kategori beskrivelsen denne opgave helt ligeså godt.
Der hvor man kunne forestille sig at man kunne have brug for en statisk blok på kategorien er hvis man eks. på nogle kategori sider vil have det samme indhold, så kan man blot anvende den samme blok på flere kategorier.
Ellers er jeg ikke personligt stødt ind i en situation hvor jeg foretrak statiske blokke.
Det hjalp MEGET. Tusind tak for svaret. Så er der jo ingen grund til at gøre det hele mere besværligt end nødvendigt, så jeg fortsætter med at lave de simple kategorier uden tilhørende statisk blok. Så sparer jeg da lidt arbejde :))