Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk spørgsmål til SEO guru'erne!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gutter,

Vi sidder og er igang med at ændre vores webshop for at forbedre SEO. Her har jeg så et spørgsmål:

Hvis vi har en tekststreng på alle vores kategorisider der hedder fx. hedder således:

"Her finder du de [billigste/bedste/lækreste] [bleer/sutter/vaskeklude] til din [baby/søn/datter]"

hvor de 3 x 3 ord konstant skifter automatisk hver gang man besøger siden, for at undgå duplicate content. Kan google så læse og indeksere strengen når den konstant skifter? Jeg tænker jo, at når en person søger på google efter fx "billige bleer", så burde den finde siden, men hvis teksten som google forsøger at indeksere hele tiden ændrer sig, kan google så bruge det???

Ville det med andre ord være bedre at lave fx 5 forskellige tekster, og så bare erstatte bleer/sutter/vaskeklude permanent til de forskellige kategorier? Det vi forsøger at gøre er at lave nogle tekster der kan bruges i vores 300 forskellige kategorier og så vidt muligt undgå duplicate content, uden at vi behøver skrive alle 300 tekster i hånden.

Håber i forstår spørgsmålet.

Mvh Stefan

www.ClubTanSoroe.dk - CLUBTAN Sorø, dit solcenter i Sorø!

Tilmeldt 19. Aug 06
Skrevet kl. 11:56

Det skal siges at vi hverken sælger bleer eller sutter. Det er blot hypotetisk. Vores branche er en helt anden :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1758
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dynamisk content, vil blive behandlet som det ser ud, på det tidspunkt Google ser det.

Det kan ikke anbefales.

Skiftes store dele af content konstant, vil Google ikke kunne finde ud af, hvad siden omhandler specifikt og sætte siderne som "diverse" mht. kategori.

Det vil være uhensigtsmæssigt mht. ranking.

Der vil ligeledes stadigvæk være mulighed for DC. Google ser jo ikke alle undersider på samme tid og derfor kan samme version i teorien stadigvæk blive vist.

Er den ene tekst linje, det eneste unikke på undersiderne, er det alligevel ikke nok til at undgå DC, er det kun en meget lille del af hele sidens content (som ellers er unik) skader det ikke, at linjen er ens.

Jeg kan ikke anbefale løsningen.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 08:21

Jonas har ret.

Lav en tekst til hver side, og gerne flere ord.

Husk Big G elsker tekst - god tekst - i den rette sammenhæng.

Hvis du syntes det er irretreerende og slavearbejde, så sæt en slave til at gøre det.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 16:18

Jeg ville ikke gøre det. Unikke tekster er altid bedst. :)

Tilmeldt 19. Aug 06
Skrevet kl. 16:37

Hej Alle,

Her kommer en længere udredning/forklaring - så lad os se om i kan holde tungen lige i munden :)

Unikke tekster er ikke en mulighed - det er simpelthen for bekosteligt og for tidskrævende. Vi har i alt godt 2.000 kategorisider (hovedkategorier, underkategorier og under-underkategorier, fx: Hårdehvidevarer -> Vaskemaskiner -> AEG) hvor vi vil have SEO tekster på, således at google indekserer alle disse sider og viser dem når folk søger.

Tidligere havde vi blot en dropdown som menu, men da den ikke bruger nogle undersider, så synes vores daværende SEO bureau at det var en dårlig ide, og at vi skulle lave det om til en decideret klik-menu så google kunne indeksere vores kategorisider og bruge dem som landingpages. Derfor skulle der være nogle SEO tekster på disse sider.

.

En konkurrent har fx lavet 1 tekst til alle sine kategorisider, men hvor enkelte ord blot automatisk er erstattet med et andet ord afhængig af hvilken kategori man er inden under, fx:

"Vi sælger alle de fede og lækre dele til AEG Vaskemaskiner... bla bla."

Hvor keyworded 'AEG Vaskemaskiner' så vil hedde 'Bosch Vaskemaskiner' hvis man er gået ind under Bosch i menuen, osv. Dette har han nu kørt med i ca. et års tid vel og google har tilsyneladende elsket det, for han kommer frem på rigtig mange ting på grund af den tekst, selvom det jo burde opfattes som duplicate content idet han blot erstatter få ord afhængig af hvilken kategori man er inde under.

.

Her tænkte vi så at gå skridtet videre og skrive 33 unikke tekster til hver af vores hovedkategorier, og så derefter gøre præcis som konkurrenten og blot erstatte keyworded i teksten afhængig af hvilken underkategori man er inde under. Fx:

- Unik tekst skrevet til hovedkategorien 'Hårdehvidevarer': "Vi har mange fine hårdehvidevarer til salg"
- Samme tekst, men med erstattet keyword når man går ind i næste step i kategoristrukturen, her 'Vaskemaskiner': "Vi har mange fine Vaskemaskiner til salg"
- Samme tekst, men med erstattet keyword når man går ind i næste step i kategoristrukturen, her 'AEG': "Vi har mange fine AEG Vaskemaskiner til salg"
- Næste hovedkategori kunne så fx være 'Filtre' med en ny unik tekst: "Hos os sælger vi alle de rigtige filtre til hjemmet"
OSV OSV

.

Er det den bedste måde vi kan gøre det på når unikke tekster for alle kategorisider ikke er et alternativ for os?

Mvh Stefan

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:42

Som udgangspunkt er en enkelt linje med lidt tekst, jo meget meget lidt content og ikke en løsning jeg vil anbefale.

Det vil jo ikke være noget, der giver ranking på søgeord med konkurrence / trafik.

Løsningen kan godt bruges, når resten af sidens content er unikt dvs. billederne, priser og hvad der hører sig til.

Men det er ikke noget, der får jer nogen steder mht Google.

Hvad med unikke titler og beskrivelser på alle siderne? Det er jo et 200 gange større arbejde.

Jeg vil dog anbefale, at i afsætter penge (eller tid) til at få lavet unikke tekster til alle de kategorier i har størst fortjeneste på og de mest sælgende produkter – så kan i altid stille og roligt udbygge.

Generelt er det hårdt arbejde, at få organisk trafik, men trafikken er så da heldigvis gratis.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 19. Aug 06
Skrevet kl. 21:55

Der er skam ikke tale om en enkelt linie tekst. Hver tekst vil være på ca. 100 ord. Jeg har bare kun skrevet 1 linie i eksemplet ovenfor da indlægget ellers ville blive umådelig langt.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:12

Aha, ja så er spørgsmålet om resten af sidernes content er unikt nok til, at siderne ikke opfattes som DC.

Afprøv det eventuelt på to sider og tjek resultatet i f.eks. copyscape.com.

Husk der vil være variation i mængden af sidernes DC i forhold til alt det andet content på siden.

Set med mine briller på, ville jeg ikke tage risikoen. Så hellere få indekseret siderne uden teksten.
Google kan jo sagtens indeksere dem uden tekst.

Resultatet kan jo ende i en Panda straf, der trækker hele sitet ned og de resultater i teoretisk kan opnå med det nummer der, ja de vil formentlig være så ringe, at det i mine øjne er spild af tid kontra risiko.

Tænk langsigtet, 2000 undersider er en voldsom opgave.

Hvor er SEO firmaet i alt det her ? Har i ikke dem ind over længere ?

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 22:19

Er Copyscape godt nok efter din erfaring? Jeg har altid brugt Copyscape, men nogen gjorde mig så opmærksom på et andet program, som var meget mere fintfølende.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)