Har lige lidt flere spørgsmål, som jeg håber, at I kan besvare:
- Er der nogle regler om, hvorvidt man skal oplyse kunden om, at det er et WordPress-domæne, man har købt?
- Mht. at foretage ændringer i det, er det så tilladt at redigere kildekoden for at ændre et grafisk element, eller skal man helt holde sig fra det og udelukkende benytte sig af administratorfunktionerne i WordPress?
Jeg kan ikke svare på det juridiske, men vil jeg uddybe problematikken lidt og komme med egne kommentarer.
Det kommer vel an på HVEM der køber licensen; om det er bureauet eller slutkunden. Jeg er ikke professionel, men har dog hjulpet nogen med hjemmesider. Jeg køber temaet i kundens navn. At det, i praksis, er mit kort der bliver brugt under check-out, kan vel ikke have noget betydning? Når jeg afleverer projektet, betaler kunden de afholdt omkostninger til mig.
Om jeg er bureau eller en ven der hjælper, er jeg vel blot den der udfører eventuelle temaændringer for licenshaver? Det kan jeg ikke se noget galt i. Det er hans/hendes licens, med de rettigheder det nu engang giver.
Hvor vil du købe fra? Det kommer nemlig helt og holdent an på deres regler. Der er nogle der kører med single license, hvor man må bruge det til eget forbrug på én side, og så har de extended license til kommercielt brug (videresalg).
Hvor vil du købe fra? Det kommer nemlig helt og holdent an på deres regler. Der er nogle der kører med single license, hvor man må bruge det til eget forbrug på én side, og så har de extended license til kommercielt brug (videresalg).
Hmm... Hvis man nu har købt en single licens, og finder ud af at man alligevel ikke vil bruge den. Så må man temmelig sikkert gerne videresælge den. - Der har vist lige været noget med, at f.eks. MS prøvede at forhindre salg af brugt software. Men det kunne de ikke forhindre i EU..
Man må selvfølgelig ikke selv bruge den OG videresælge den. Det giver forhåbentligt sig selv.
Hmm... Hvis man nu har købt en single licens, og finder ud af at man alligevel ikke vil bruge den. Så må man temmelig sikkert gerne videresælge den.
Aah. Tak for lige et pointere det ud. Det var jeg faktisk ikke opmærksom på. Synes bare at have set på nogle sites, f.eks. nogle af Envatos, at man skulle have en kommerciel licens for at bruge det, ja, kommercielt.
EDIT: Var lige inde og tjekke, og på Themeforest står der: "Use, by you or one client, in a single end product which end users are not charged for"
Aah. Tak for lige et pointere det ud. Det var jeg faktisk ikke opmærksom på.
Vær lige opmærksom på, at jeg ikke er HELT sikker... - Det skal undersøges... Problemet er bare oftest, at du, her, er underlagte dansk / EU lovgivning, og den kan du ikke stilles ringere end... Uagtet hvad en eller anden amerikansk eller thailandsk side måtte skrive.
Vi har jo også set det med Apple, der unægteligt har haft sine problemer med europæisk forbrugerlovgivning, de mente jo at kunderne havde accepteret deres regler. - Den går jo så ikke...
"You can create one End Product for a client, and you can transfer that single End Product to your client for any fee. This license is then transferred to your client."
"You can modify or manipulate the Item. You can combine the Item with other works and make a derivative work from it"