Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook shop og mulig webshop

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 

49Brands:
Facebook er et socialt netværk og ikke et shoppingscenter. :)

Og hvad så? Smile Min teori er, at man som forretningsdrivende skal have som udgangspunkt, at folk ALTID er i shoppehumør. 

Du har uden tvivl ret i, at folk ikke går ind på Facebook for at shoppe, men det er jo ikke ensbetydende med, at de ikke kan finde på at shoppe på Facebook. Og det er da ihvertfald ikke noget godt argument imod at forsøge at sælge sine varer på Facebook. 

Jeg synes det er ret dristigt,  at du uden videre afskriver Facebook som en salgskanal. Især da det er et socialt netværk som i høj grad drives af reklamer, og brugernes anbefalinger til hinanden.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofie,

Du har misforstået mig. Facebook er et fint sted at skaffe kunder, men det er i min mening ikke et sted du skal drive din shop fra, det gør du fra din egen online webshop. Dertil har du selvfølgelig en facebook-side tilknyttet. Selve shoppen skal i mine øjne dog ikke køres via facebook.

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

49Brands:
men det er i min mening ikke et sted du skal drive din shop fra

Jo det har jeg forstået at du mener, men jeg savner altså lidt hard facts til at støtte op omkring din afskrivning af FB som direkte salgskanal. Du argumenterer med at folk ikke er i shoppehumør på Facebook, men de mange annoncer fortæller noget andet, og jeg tror  at man godt kan miste potentielle kunder, ved at de først skal ledes videre fra Facebook til en ekstern webshop.

Lad os sige, at du kører en fb-kampagne, hvor du gerne vil have brugerne ind på din facebookside OG samtidig gerne vil sælge dem et par sokker. Når brugeren har klikket på din annonce, kommer brugeren ind på din facebookside, præcis som du gerne vil have dem til. Nu vil du gerne have dem til at købe et par sokker, (eller måske tilmelde sig dit nyhedsbrev, el. lign.) så mit spørgsmål til dig er: tror du du vil sælge flest sokker, hvis brugeren kan klikke på KØB lige med det samme, eller tror du der er størst chance for at brugeren først klikker sig videre til din webshop, og derefter klikker på køb?

Det er sådanne ting jeg mener med dokumentation :) Ikke for at genere dig, men det er da sådan noget som er skideinteressant at få undersøgt med noget splittesting. Og hvad du eller jeg mener, er måske ikke så interessant i den sammenhæng, derfor troede jeg, at du måske havde adgang til nogle undersøgelser og tests, som kunne dokumentere de ting og argumenter som du kom med i dit svar.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofie,

Jeg har ingen dokumentation andet end hvad jeg vil mene er min egen sunde fornuft :-)

Du er velkommen til at sætte et spørgeskema op. En formulering kunne jo f.eks. være:

Ser du et tilbud du er interesseret i på facebook, ville det da afholde dig fra et køb, hvis annoncen krævede du skulle bruge deres online webshop, i forhold til at kunne bruge en webshop der var integreret ind på deres facebookside?

Lidt en kagesætning, men tror budskabet kommer frem.

I forhold til dit spørgsmål, så mener jeg selvfølgelig at der ingen forskel er. Hvis en bruger har taget en købsbeslutning, så er det underordnet om det skal handles gennem in facebookshop eller en online webshop. Har du en optimeret online shop (udenfor fb) så har du mange flere muligheder for at konvertere eller sælge kunden endnu mere. I og med at du designmæssigt også har mere plads at bruge. Du er utroligt begrænset i det lille pixelområde du har inde på din facebook side og jeg forstår ikke hvorfor folk insisterer på at det er livsnødvendigt at bruge penge på at opsætte en shop derinde.

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

49Brands:
jeg forstår ikke hvorfor folk insisterer på at det er livsnødvendigt at bruge penge på at opsætte en shop derinde.

Eej det gør jeg sådan set heller ikke.  Jeg er enig med dig i, at en Facebook shop ikke bør stå alene, og jeg ville selv råde folk til at få en alm. webshop, og få lavet en fb-app og køre deres "rigtige" shop i den.

Istedet for et spørgeskema, så vil jeg nok foretrække en regulær splittest, og det har jeg tænkt mig at udføre (når jeg får tid) Smile

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen.

Hvorfor ikke start et sted hvor kunderne er, facebook er ikke den bedste webshop løsning men det er gratis og man kan tjekke penge uden nogen form for udgifter til Webhoteller, Wordpass osv.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også sådan jeg tænker. Hvis man ligger inde med varer, men ikke lige har de berømte 20.000kr til webshop, kan jeg ikke se noget galt i at starte på Facebook og arbejde en fanside op imens.. Men der er mange delte meninger om netop det at sælge på Facebook :)

Finkena

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)