Hej Amino. Vi er en gruppe studerende, som er i gang med at skrive opgave om det at starte virksomhed med og uden forretningsplan. Vi vil gerne ind at se på fordelene og ulemperne ved at lave en forretningsplan, eller det at starte uden. |
Søger entreprenøre, som har lavet virksomhed uden forretningsplan
- 1
Et pragteksempel på en iværksætter der aldrig har lavet en forretningsplan, er KASI Jesper. I kender ham nok som forhenværende hovedsponsor for Brøndby, ejer af AGK, og manden der gjorde Pandora til den mio/mia forretning den er i dag. Der ligger gratis interview med ham her på amino tv, og der er også en biografi med ham der hedder '"sådan blev jeg kasi Jesper". I den anden grøft kan bl.a. Jesper Buch nævnes (også gratis interview på amino tv), som tit understreger vigtigheden af en forretningsplan. Han er founder af Just-eat, og han har også lavet en bog der hedder "kick ass". Håber det gav et par steder at starte :) |
www.easify.dk
Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.
Der er sikker nogen, der er startet op uden en forretningsplan. Og så er vi nok en del, der LAVEDE en forretningsplan, men som egentlig bare lavede den for revisorens og bankens skyld uden dybere indsigt i, hvorvidt den egentlig holdt i det virkelige liv... Men jeg ville da være lidt bekymret, hvis der er mange, der ligefrem er fortalere for at starte op uden forretningsplan (som jeg går ud fra, du ville have skrevet i ovenstående?). Det ville jo svare til, at man anbefaler andre at starte uden uddannelse eller uden penge - for det har man selv gjort. Jeg ville da personligt anbefale enhver at have så mange værktøjer med i kassen som overhovedet muligt: Netværk, penge, erfaring, uddannelse, forretningsplan, budgetter osv. |
Ah, ha! Spændende! Det er netop skrevet ned. Vi skal interview to personer. En som har lavet forretningsplan, en uden. Dette skal helt klart op at vende. ..Og så kan jeg lige tilføje, at vi har lånt bogen med Kasi Jesper ;) |