Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk Hosting udbyder med Plesk Panel?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

R-M:
1GB pr. webhotel (web og mail) med mulighed for opgradering af plads på det individuelle webhotel hvis nødvendigt.

På en VPS styrer du selv fordelingen blandt dine domæner. Det afgørende er, hvor meget plads du i praksis benytter samlet. Du kan sagtens oprette 20 domæner på serveren med hver 1 GB limit, og så blot have en VPS på 5 GB. Men det er naturligvis vigtigt, at du opgraderer din VPS med mere plads, inden den løber tør Wink. Det kan i Plesk opsætte overvågning af diskplads-forbruget, så du får en advarsel ved et forbrug på f.eks. 80%.

Hvor meget diskplads har du behov for samlet?

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Reupke:

R-M:
1GB pr. webhotel (web og mail) med mulighed for opgradering af plads på det individuelle webhotel hvis nødvendigt.

På en VPS styrer du selv fordelingen blandt dine domæner. Det afgørende er, hvor meget plads du i praksis benytter samlet. Du kan sagtens oprette 20 domæner på serveren med hver 1 GB limit, og så blot have en VPS på 5 GB. Men det er naturligvis vigtigt, at du opgraderer din VPS med mere plads, inden den løber tør Wink. Det kan i Plesk opsætte overvågning af diskplads-forbruget, så du får en advarsel ved et forbrug på f.eks. 80%.

Hvor meget diskplads har du behov for samlet?

Ikke meget i første omgang.

Jeg har kigget på dine produkter, og må ærligt indrømme at dine priser er er for høje i forhold til produktet.

Til sammenligning kan jeg fx hos vpspro.dk med den mindste VPS få 10 gange så meget plads og 4 gange så meget hukommelse for næsten halvt så meget som din billigste pakke. Og så kan det vel godt betale sig at tilkøbe en Plesk licens ved siden af. 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

R-M:
Jeg har kigget på dine produkter, og må ærligt indrømme at dine priser er er for høje i forhold til produktet.

Nu er det ikke fordi jeg skal sidde og forsvare mine kon-kollegaer, men jeg kan ikke lige lade være med at blande mig lidt alligevel :-)

Det kan da meget vel være at NETsite har højere priser på deres virtuelle servere end VPSPRO. At konkludere ud fra det, at priserne er alt for høje i forhold til produktet, synes jeg dog er lidt frækt. For er det det samme du sammenligner? I mine øjne sammenligner du priserne på æbler og bananer.

Det er ganske vist en virtuel server der er tale om begge steder, men:

  • NETsite er en dedikeret hostingudbyder der mig bekendt ikke laver andet end at arbejde med hosting. VPSPRO er så vidt jeg kan se en sideforretning til et "digitalt bureau" (Relation House).
  • NETsite har telefonsupport, VPSPRO har så vidt jeg kan se ikke engang et telefonnummer stående på deres website.
  • NETsite har eksisteret siden 1998, VPSPRO så vidt jeg kan se siden 2012.
  • NETsite er Parallels Partner, hvilket VPSPRO mig bekendt ikke er. Det betyder at du formodentlig vil kunne få langt hurtigere og effektiv assistance, hvis du skulle opleve alvorlige problemer, pga. den direkte adgang til producenten.
  • NETsite drifter så vidt jeg ved deres egne servere her hjemme i Danmark, VPSPRO videresælger så vidt jeg kan se virtuelle servere fra en stor tysk volumeudbyder. Host Europe har naturligvis langt lavere kostpriser end udbydere som NETsite og os selv, pga. deres stordriftsfordele og deres beliggenhed i Tyskland, men deres forretning er jo også bygget på lige netop at få så mange kunder i gennem biksen som muligt.

Ovenstående er ikke ment som kritik af VPSPRO, det er sikkert en fin løsning til nogle behov. Jeg bliver bare lidt harm når folk bare ser hosting som hosting og sammenligner to tal direkte. For så simpelt er det altså sjældent. Der er vidt forskellige løsninger, til vidt forskellige behov. Fokuserer man blot på pris er det selvfølgelig i orden, man skal bare huske at man ofte også indgår nogle kompromiser ved at tage den billigste løsning.

Drifter du noget forretningskritisk, så er det ikke altid lige smart at være hos en volumeudbyder (hvor den enkelte kunde ikke altid har nogen betydning), en udbyder der ikke er til at få fat på ud over via e-mail eller et ticketsystem eller en udbyder hvor man er afhængig af flere led, fordi ens udbyder ikke selv har fingrene direkte nede i teknikken. Nu ved jeg ikke om dine løsninger er kritiske eller ej, men i tillæg hertil er det også altid en god ide at vælge en udbyder man er sikker på at er her i morgen. Sammenligner du de to udbydere på det punkt, så står valget mellem en udbyder med underskud og negativ egenkapital samt en udbyder med stabile og positive tal. Det er også værd at tage med i betragtning.

Hostingbranchen er en branche hvor der konstant popper nye udbydere op, der prøver at differentiere sig på pris. Der har dog også været rigtigt mange eksempler på udbydere hvor det er gået galt, fordi de simpelthen ikke har kunnet skrue en fornuftig forretning sammen på de lave maginer. Hver gang det sker, så er det kunderne der kommer i klemme. Igen siger jeg ikke at dette er tilfældet med VPSPRO, men det er altså noget man skal have med i baghovedet når man overvejer hvem man vil placere sin forretning hos.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
Jeg bliver bare lidt harm når folk bare ser hosting som hosting og sammenligner to tal direkte. For så simpelt er det altså sjældent. Der er vidt forskellige løsninger, til vidt forskellige behov.

Godt brølt Sune

/Brian

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:

Nu er det ikke fordi jeg skal sidde og forsvare mine kon-kollegaer, men jeg kan ikke lige lade være med at blande mig lidt alligevel :-)

Hej Sune.

Jeg er enig med dig på mange områder.

Når jeg kigger efter VPS til hosting af websites er der hovedsageligt 2 roller der spiller ind. Den vigtigste faktor er plads, dernæst hukommelse. I nogle enkelte tilfælde kan det dog være omvendt - men i mit personlige tilfælde er det nok den rækkefølge.

Jeg mener bare at en VPS med 5 GB plads (hvor meget er der egentlig tilbage efter OS og opdateringer er installeret.?) til 200,- ganske enkelt er for dyrt, selvom der er tlf support og dansk netværk. Det mener du jo også et eller andet sted, eftersom du tilbyder 6 gange så meget plads for samme pris. :-)

Jeg er udemærket klar over at der er forskel på low-budget udbydere og reelle danske hosting selskaber med fuld tlf support og servere lokaliseret i DK. :-) Mine behov er ikke de helt vildt store, og er stadig i gang med mine overvejelser og at få afdækket mine behov, men jeg kan med sikkerhed sige nu at jeg ikke kan klare mig med 5GB.

Men jeg er utrolig glad for at du skrev til min tråd, for nu fandt jeg frem til din hjemmeside og dine produkter/priser som ser meget interessante ud i forhold til mit budget, og jeg kan se i også tilbyder Plesk som add-on, så det kan da helt sikkert være en mulighed.

Kan du fortælle lidt mere om hvad jeres telefon support indbefatter? Er det kun i forbindelse med akutte henvendelser man kan ringe til jer, eller også mindre problemer som fx. langsom mail i Plesk eller lign. for bare at tage et eksempel (har før oplevet store forsinkelser på afsendelse/modtagelse af mail i Plesk nogle gange)?


Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

R-M:
Jeg mener bare at en VPS med 5 GB plads (hvor meget er der egentlig tilbage efter OS og opdateringer er installeret.?) til 200,- ganske enkelt er for dyrt, selvom der er tlf support og dansk netværk. Det mener du jo også et eller andet sted, eftersom du tilbyder 6 gange så meget plads for samme pris. :-)

Nu har jeg ikke sat mig ind i detaljerne omkring deres produkter, men umiddelbart synes jeg faktisk ikke det ser dyrt ud. Det er jo lidt et spørgsmål om hvordan de nærmere detaljer på produktet er samt hvor udbyderen vil tjene sine penge. Du kan sagtens finde nogle udbydere der ser billigere ud på nogle faktorer, men kigger du på andre punkter så kan det jo være at den anden udbyder er billigere, når du sammenligner de samme to. Den ene udbyder kan derfor være billigst til et behov, mens den anden kan være billigst til et andet.

R-M:
Kan du fortælle lidt mere om hvad jeres telefon support indbefatter? Er det kun i forbindelse med akutte henvendelser man kan ringe til jer, eller også mindre problemer som fx. langsom mail i Plesk eller lign. for bare at tage et eksempel (har før oplevet store forsinkelser på afsendelse/modtagelse af mail i Plesk nogle gange)?

Det afhænger helt af hvilken type aftale man har :) du er velkommen til at sende mig en mail (sune at activewebs.dk) eller slå på tråden, så skal jeg gerne uddybe mulighederne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

R-M:
Jeg mener bare at en VPS med 5 GB plads (hvor meget er der egentlig tilbage efter OS og opdateringer er installeret.?) til 200,- ganske enkelt er for dyrt, selvom der er tlf support og dansk netværk. Det mener du jo også et eller andet sted, eftersom du tilbyder 6 gange så meget plads for samme pris. :-)

Det kommer vel helt an på hvordan man prioritere. Når du laver en VPS node (den server med alle VPS'erne på), kan du jo sagtens vælge at bruge 2x 3TB harddiske i Raid 0 (så har serveren i alt 6tb plads), også har du en masse plads, og semi god performance (alt efter hvor mange VPS'er du smider på serveren), men ikke noget redundans så hvis den ene disk dør, så dør baby, du mister alt dit data, og skal bruge tid på at gendanne, efter at udbyderen har skiftet disken ud, geninstalleret hele skidet etc. Jeg tvivler (læs: håber virkelig meget) på at der er nogle der laver sådan en løsning.

I den anden enden kunne du vælge at køre 4x SSD eller 15K SAS diske i Raid 10 som har meget meget højere performance og derved giver langt bedre load tid på de hjemmesider du må have på din VPS, samt redundans således at 1-2 diske kan dø uden at du bemærke noget nedetid på serveren (andet end måske en smule dårligere performance mens den nye disk bliver indsat og re-synced, men ikke noget der går helt dødt). I stedet for denne extra ydeevne og redundans får du altså en pris pr gb der er langt højere end hvis du vælger den første løsning, men du får så også et langt bedre produkt.

Og så er der selvfølgeligt alt ind i mellem de to løsninger og langt ud over de to løsninger, men det var blot lige for at give et eksempel på at det måske ikke er så smart kun at kigge på diskplads og ram. Beklager det måske blev en smule nørdet, og jeg kan jo også se du er indeforstået med der er forskel på det produkt man får ved forskellige pris niveauer. Som med alt andet handler det jo om at finde noget der passer til sine behov til en pris man ønsker at betale :)

Ligesom Sune, har jeg ikke sat mig ind i hvordan de nævnte udbyderes produkter er sat sammen, så om noget af det overstående beskriver nogle af de udbydere ved jeg ikke noget om.

Held og lykke med at finde en god løsning der passer dine behov og budget!

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Hansen:

Held og lykke med at finde en god løsning der passer dine behov og budget!

Hej Jacob, tak for dit indlæg.

Har du en mail jeg kan kontakte dig på?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan fange mig på jacob@chosting.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)