Personligt har jeg 3 stk ( 2 drift og et holding ) og jeg kan selvfølgelig ikke komme igennem til hverken den ene eller anden nemid/virk/support kald det hvad man vil
ja du har jo givet så NemID til hver af dine selskaber ellers kunne du ikke indberette moms osv for et selskab. Du ville aldrig kunne indberette alt muligt andet for et selskab unden at ha en NemID adm. nøgle for hvert selskab - den personlige vil aldrig virke for et selskab. Har du ikke NemID for et selskab, så har du et helt andet og større problem du skal løse først
Du skal også ha en postkasse til hver. Ind på virk.dk og opret postkasse i højre hjørne når du er logget på med hver af dine NemID signaturer som administrator - det tager ca 2 min per selskab når du er inde på virk.dk
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har i 2 af selskaberne aldrig haft brugt for nemid da alt med moms og skat er klaret af min revisor
når det er selskaber så har du eller din revisor ikke heller i 2013 hidtil kunnet logge ind med andet end NemID for selskabet - heller ikke for 2012 resultat indberetning, så revisor må på en eller anden måde VIA en sådan nemID være autoriseret? Han har ikke kunne indberette uden at gøre det elektronisk for moms og 2012 resultat, hør ham hvordan han gjorde hvis du vil
uheldig:
Det er dog noget tankevækkende at kun 1/3 af danske virksomheder var klar med postkassen den 1/11
enig - tallet er dog langt bedre idag - men jeg tror ikke ret mange af dem er selskaber, for de har alle hele tiden skulle ha nemID og har brugt det ved moms og alt og de har dermed en postkasse på ½ minut ved at logge på virk.dk og oprette postkasse. Derimod har mange personlige selskaber nok ikke fået nemID for erhverv og endeligt er der masser af sovende selskaber.
uheldig:
Jeg må så bare gå den tunge gang med det
Lad dig ikke skræmme -det er normalt ikke spor tungt. Vist kan noget drille ved installationen men følg vejledningen på skærmen så går langt de fleste fald uden problemer. Bare rekvirer her https://www.nemid.nu/dk-da/erhverv/ og du vil normalt ikke ha besvær. Postkassen i sig selv driller vist aldrig MEN at FÅ NemID erhverv har drillet en del (jeg har lavet 10 mindst og JA EN drillede men 9 kørte på et minut - så god vind med det - det er ikke den tungeste gang du vil opleve i din tid med 3 selskaber
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER