Hej - jeg er helt ny Dinero-bruger, og har lige startet virksomhed. Jeg synes programmet virker upåklageligt ... i hvert fald mht. oprettelse af fakturaer. Jeg kan ikke få købs-funktionen til at fungere rigtigt. Håber der er nogen, der kan hjælpe. Mit problem er at jeg skal taste allerede indkøbte varer ind - men moms under vareindkøb kan ikke registreres (feltet er gråt og ikke aktivt). Man skal vel ikke blot taste hele indkøbsbeløbet ind incl moms? Bør moms og pris ex. moms ikke separeres? Håber spørgsmålet er nogenlunde forståeligt. Og tak for hjælpen.
Hej Flemming tak for det hurtige svar. Jeg kan se det fungerer hvis jeg har en ydelse der hedder diverse incl. moms, men vælger jeg varekøb eller eu-erhvervelser varer - så fungerer det ikke. Hvad gør man ved det? På forhånd tak. Forlæggeren
desværre ikke på den ene af dem, jeg kan ikke programmet - men det kunne være en gruppe beregnet til køb uden moms? Deres support kan svare.
Eu erhvervelse skal ikke vise en moms - da der ikke er moms at trække fra (du betaler ikke moms ved EU erhvervelser som virksomhed) - derimod skal det bogføre importmoms - men den skal ikke være på fakturaen - læs om IMPORTMOMS for den del skal bogføres og angives korrekt og jeg gætter på at Dinero i sin opsætning også gør det - men det skal ikke fremgå af fakturaen det er som du ser i linket noget programmet selv udregner og som har med momsangivelse at gøre - men ikke koster moms
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER