Jeg er ret grøn på området omkring hosting, servers mm og jeg har et spørgsmål der går mig lidt på. hvis du har en hjemmeside der modtager så mange besøg at din side går ned, hvilket resource er det så (for det meste) der er blevet opbrugt. Er det fordi du ikke har power nok (ram, cpu) Eller er det din båndbredte, internet hastigehd eller lign. I tilfældet af det er power man løber tør for, så er svaret simpelt nok. Køb mere power... Men mit store spørgsmål er. Hvis det ikke er mangel på power, men mange på "internet" hvordan for man så mere end hvad man har ? Tænker på hvis man har en server stående derhjemme til at hoste hvad man nu ønsker. Jeg er ikke med, fordi jeg kan vel ikke bare ringe til TDC eller lign og sige jeg skal have mere båndbredte eller mere internet for at kunne klare trafikken til og fra min computer. Nogen der kan give mig en forklaring for dummies på hvordan det virker, og hvad jeg skal være i stand til at opgraferer hvis min private server modtager urealistisk meget trafik ? på forhånd tak |
Slet ingen ?
Lige nu stiller jeg mig selv en masse spørgsmål omkring båndbredte, men er båndbredte UDELUKKENDE hvad der leveres af din internet udbyder, eller har din server indlfydelse på det også. Jeg er stadig helt lost, og er det virkelig det eneste der spiller en rolle ?