Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog indlæg bliver ikke indekseret. Nogle ideer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen alle aminoer.

Nu måtte jeg lige få andre ind over mit lille problem her. Er ret godt inde i seo verdenen, faktisk så meget jeg kan få diverse sider til tops med analysering af website / keyword / link building m.m..

Men er stødt ind i et problem som måske er gangste simpelt, men kan bare ikke lige spotte om der er nogle ting i min kilde som skræmmer google væk fra selve indlægs siderne.

Som man kan se på http://dnohr.dk har jeg en meget simpel blog visning, dog på engelsk. Men har også sitemap og blog archive koblet på, men det har ikke hjulpet overhovedet desværre. Er lidt i tvilv om det er pga. engelsk delen den ikke kommer ind på den danske google som jeg vil have det. Der er også diverse link jeg er i tvilv om, men kunne være lækkert lige at få andre til at se hvad sygdommen kunne være.

Et godt eksempel er blandet andet hvis man søger på google.dk med "Microsoft Silverlight seminar at Cinemaxx in Aarhus" Så kommer mit programmerings community højere op end min blog, selvom jeg bruger direkte titel søgning, og som man kan se finder den ikke mit indlæg, blog teksten på forsiden, hvilket ikke er ret godt jo.

Håber der er nogle som kan evt. komme med nogle bud på hvordan den skal takles.

Mvh. Daniel

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 07:00

Slet ingen som havde en ide til hvad det kan være? 

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:05

Hej Daniel

Lige til at starte med, må vi være enige om at din blog er indekseret i google, selvom din overskrift siger det modsatte? :)
Se den her: http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GFRC,GFRC:2007-03,GFRC:da&q=Microsoft+Silverlight+seminar+at+Cinemaxx+in+Aarhus

Resultatet er en placering nedenunder dit testmax forum og under en microsoft-side.

Dit spørgsmål er hvorfor din blogpost ikke ligger øverst sådan som jeg forstår det.

Svaret er, at det kan der være mange grunde til. Måske har testmax flere gode indgående links end din blog, måske er testmax en smule bedre optimeret til google end dnohr?

Hvis jeg var dig ville jeg kaste mig over at lave en ordentlig grundlæggende optimering af siden / siderne on site. Få styr på H-tags fx.
Derefterter er det tid til at skaffe nogle flere kvalitetslinks. Du kan uden det store arbejde fordoble din indgående linkning på ret kort tid, tror jeg.

Har jeg helt misforstået spørgsmålet?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 10:25

Hej igen Anders!

Og tak for dit hurtige feedback..

Men nej, tror du misforstod overskriften så, er ikke selve placeringen jeg er utilfreds med, den er helt fint, og er ikke så vigtig for mig lige i den sammenhæng.

Men hvis du ser på hvad google finder, finder den ikke mit blog indlæg, men selve bloggen, det er der problemet ligger, jeg ved ikke hvorfor google ikke indeksere min blog indlæg. Det var derfor jeg lige ville prøve at høre jer hvordan det kunne være da jeg var kommet lidt på bar bund :)

Håber du kan har fået en bedre beskrivelse af mit problem, og evt. har en løsning på det.

Mvh. Daniel Nøhr

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 11:12

Når jeg kigger på søgeresultatet, ser jeg både bloggens forside og selve posten. Det giver jo ret god mening, når der begge steder står præcis det samme. Og når forsiden af bloggen ligger over indlægget, giver det også god mening, hvis vi gætter på at flere links peger på forsiden end på indlægget.

Du har sikkert hørt om dublicate content som et problem for seo, og dette er vist et eksempel på netop dette. Mange anbefaler at man altid klipper i sine indlæg, så det kun er de første linier af et indlæg, som man fx ser på bloggens forside, og så man skal klikke sig ind på indlægget for at læse hele teksten. Sådan en øvelse vil nok være smart for dig at gennemføre. Se evt denne post af Grosen og læs kommentarene med. http://www.gblog.dk/wordpress-daarlig-url-struktur.html

Husk også som tidligere nævnt at lave en ordenlig omgang on site optimering for en god ordens skyld :)

Hilsen Anders

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 11:43

Tusind tak for det hurtige feedback igen Anders.

Og jo, det er næsten med sikkerhed derfor så, kendte godt til double content, men havde ik lige overvejet det i denne sammenhæng da jeg havde en masse indlæg derude jo, men vil jeg få ændret idag, så den kan den kan blive ordenligt indekseret igen, men venter lige med fuld omprogrammering af mit blog system indtil jeg ligel får bedre tid, systemet skulle være udemærket se optimeret lige nu, dog med små mangler, men forsiden er en stor brøler på min side kan jeg nu se.

Og tak for linket, gav mig lige nogle gode synsvinkler til andre steder med double content sider, archive ting m.m.

Skal nok lige følge op på sagen når der er sket noget positivt mht. til min blog indeksering :-)

Forsat god dag, og tak!

Mvh. Daniel Nøhr

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 11:50

Du er velkommen.

Spændende hvis du skriver om resultatet senere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)