Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd søges til markedsføring af "nyt" produkt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har for kort tid siden taget et produkt hjem fra Tyskland der hedder Tinti. Tinti er badesæbe til børn, med farver i hvor de kan male sig i alverdens farver og derefter vaske sig i det bagefter.

Jeg har kun set at der er én anden shop der har det har i DK og kendskabet til det er endnu ikke så udbredt.

Jeg havde det med på Baby- og børnemessen i Øksnehallen for et par uger siden og det blev taget rigtig godt imod, men jeg har brug for at yde kendskabet yderligere.

Der er tale om et forholdsvis billigt produkt og jeg vil derfor gerne holde markedsføringsomk. på et forholdsvis lavt niveau. Er der nogen af jer der har haft gode erfaringer med markedsføring gennem et bestemt medie? For der er jo masser af steder at markedsføre det, men det er jo ikke alt der virker...

For at se hvilket produkt jeg taler om smider jeg lige et link til min hjemmeside, så i kan se det http://www.nordq.dk/shop/tinti-mal-dig-146c1.html

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Christina.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 15:44

Fedt produkt!

Jeg tror det vil være en rigtig god ide at få lavet en video der demonstrere produktet, da det i høj grad er et visuelt produkt. - ideen er vel at børn skal synes det lidt sjovere at gå i bad.

Jeg ville nok smide et par produkter ud til familier med børn, mod et par billeder af det i brug. - og så satse på facebook delinger og likes.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 16:30

Tak.

Der er lavet en video og jeg har allerede sat min webdesigner i fuld gang med at få den og andre ting lagt på shoppen.

Jeg kommer også til at køre en annonce i Vores børns nyhedsmail næste måned (det er bare hammer dyrt og vil derfor gerne have nogle knapt så dyre alternativer)

God ide med at lade folk teste produktet og derefter sende billeder ind. Min udfordring er dog at jeg endnu ikke har så mange facebook likes... Jeg lavede et opslag og boostede det på facebook. Det fik ret fint med likes, men er lidt i tvivl om hvorvidt det konverterede...

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:48

Det skal være billig markedsføring, så det udelukker en del. Heldigvis behøver god markedsføring ikke at være dyr :)

Du har et super sejt niche produkt, som helt sikkert kan sælge.

(noget af nedenstående er lidt simpel opremsning, for min egen skyld)

Du skal spørge dig selv om hvem den egentlige målgruppe er. Børn og mødre må være fokus selvfølgelig. Jeg vil råde dig til at vælge en af dem, børn eller mødre, og fokusere mere på den ene part end den anden - selvfølgelig kan de kombineres. Børn ville synes det ville være vildt sjovt at have det, og tigge deres forældre om det. Hvorimod forældrene ville være køberne.

Du skal have en side på Facebook! Da dette er billigt, og relativt simpelt. 

Pas på med google adds, da det hurtigt kan blive dyrt. Dog ikke sagt at det behøver at undværes.

Jeg vil sige at det er vigtigt at du får noget word of mouth ud, og får folk til at sige at de synes det er fantastisk.

Herefter nævner jeg bare idéer som du selv må afgøre om passer til dig, og nogen af tingene ville passe perfekt sammen :)

Få en lille stand op på en gågade, og evt. giv nogle få eksemplarer af produktet ud. 

Del flyers ud, hvor der står hvem du er, og oplysninger om hvor de kan købe dit produkt. Dette er også en god mulighed for at komme i dialog med folk. 

Konkurrencer på facebook - eksempel: del billedet/videoen og træk lod om et vist antal gratis produkter (hvis det er lovligt på Facebook)

en video som er lavet til at gå viral på nettet. Det kunne være et lille barn, som er helt vildt begejstret med dit produkt, på en eller anden sjov måde. Dette kræver kun en kamera, og et barn. 

Uanset set hvad, så held og lykke :)

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 17:01

Tak for dit svar.

Det er helt sikkert mødrene der er målgruppen. De mødre der allerede kender produktet er vilde med det!

Jeg har allerede en facebookside og bruger den også. Har dog ikke mere end 146 likes, så det er begrænset hvor mange jeg når ud til den vej.

Jeg har også lavet facebook annoncer, men jeg synes ikke at have gode erfaringer med at facebook annoncer konvertere...

Jeg havde en stand på Baby- og børnemessen for 2 uger siden og dér solgte produktet rigtig godt. Så jeg håber på at få noget omtale den vej, men det er nok for tidligt at sige noget om.

Konkurrencer er nok en god ide. Det kunne være jeg skulle prøve det :)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 51
Fra  Sirlig Skrevet kl. 17:27

Hej Christina,

Jeg vil tro at det billigste for dig er at sprede budskabet via de mange mange blogs i Danmark - der er mange "mor-blogs" hvor der skrive som familieliv, mad, børn, shopping og alt der hører sig til (heriblandt min egen). Oftest kræver det kun en mail hvor man spørger om de har lyst til at prøve produktet (og så fragt af varen de får, pyh), eneste krav skal være at de skal blogge om det og linke til dig/webshop hvor det købes. 

Udover det, så er mødre også VILDE med konkurrencer - eller generelt alle - men det må være din målgruppe. Facebook er vejen frem - og alle andre sociale medier.

:-)

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Fra  NordQ Skrevet kl. 23:12

Super god ide med blogs!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)