Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligheder for lån til opstart af virksomhed, når banken er på tværs?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Vil lige starte med at sige jeg er ny herinde, men er glad for jeg fandt denne side, hvor man kan hjælpe hinanden... 

Jeg brænder for at starte min egen virksomhed, og har nu arbejdet på det længe.. 

Der er lavet forretningsplan, etabeleringbudget og driftbudget, alt er gennemtænkt og jeg brænder for det, og ved det vil blive så godt.. 

Har så været i banken, hvor det var med henblik på også at skifte bank - men hvad sker der, de vil ikke hjælpe en da de ikke ved om det vil komme til at gå. MEN som de slev siger, så kan man aldrig sige det jo det lige meget hvad man vil åbne.. 

Det jeg skal åbne er en lille virksomhed indenfor slanke og velvære. Jeg er i dialog og samarbejde med en klinik der har disse ting, og det er her jeg har mulighed for selv at købe maskinerne og komme igang selv... Jeg har lagt meget tid og mange kræfter i det her, men hvor bliver man trist når banken så ikke vil hjælpe en. Jeg kan her lige tilføje at mie forældre er med på min ide, og de vil gerne lægge lidt penge, men stadig mangler jeg 250.000 - 300.000 kr.

Jeg står i den situation at jeg nu er på dagpenge. Jeg har et arbejde, men ikke fuldtid, så jeg får supplerende dagpenge... Og det er jo den indtægt de går ud fra, selvom jeg vil tjene mere end jeg nu gør. - Her hentyder jeg til jeg har prøvet GE-moneybank. 

Jeg vil så høre jer hvor man har muligheder til at få få et lån

Modtager meget gerne nogen ideer jeg vil kunne gå videre med, bankerne er jo ikke til og danse med desværre, men synes virkelig ikke de skal ødelægge min drøm.. Jeg vil kæmpe for dette til den bitre ende, og ja opstart er hårdt, det ved jeg ihvertfald, men jeg VED det vil blive godt. Jeg kan lige nævne at det sted hvor jeg bor, der er ikke nogen virksomhed indenfor dette i nærheden. Så jeg vil igang hurtigst muligt, og har fundet bolig til at jeg har det hjemme, og alt er på plads med at drive virksomhed der... Så hvad gør jeg - vil simpelthen ikke give op, jeg nægter det... 

Jeg vil meget gerne fortælle meget mere, så spørg endelig hvis i vil vide noget... 

Ser frem til at høre fra jer... :-)

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo kigge på Amino Kapital og se om du kan lokke nogen investorer med på ideen.

Du skal dog være sikker på at din idé har potentiale til at give investorerne sine penge igen indenfor 4-6 år max. 

Præsenter dem for din forretningsplan og budgetter. Har de interessen skal de nok kontakte dig, således du får mulighed for at pitche din idé for dem!

Det er ved denne pitch at du skal overbevise dem om at DU kan få din idé til at tjene penge. Investorerne investerer mindst lige så meget i at det er de rette personer udover at det er en god idé.

En god idé med de rette personer er guld værd.

En god idé med personer der ikke kan føre det på rette spor er ikke så meget værd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ttnc4800:

Jeg brænder for at starte min egen virksomhed, og har nu arbejdet på det længe.. 

Der er lavet forretningsplan, etabeleringbudget og driftbudget, alt er gennemtænkt og jeg brænder for det, og ved det vil blive så godt.. 

god start - få evt gennemgået disse ting af en revisor - det vil underbygge dem

ttnc4800:
Har så været i banken, hvor det var med henblik på også at skifte bank - men hvad sker der, de vil ikke hjælpe en da de ikke ved om det vil komme til at gå. MEN som de slev siger, så kan man aldrig sige det jo det lige meget hvad man vil åbne.. 

mange anbefaler at ha hver sin bank, privat og erhverv - men sandheden er, at det er vanskeligt i en opstartsfase - og at skifte bank i en opstart er ikke nødvendigvis en fordel, slet ikke hvis du har overholdt alt med din gamle bank så den kender dig som seriøs og ordholdene

ttnc4800:
Det jeg skal åbne er en lille virksomhed indenfor slanke og velvære.
som desværre regnes for lidt af en risiko-branche, retfærdigt eller ej

ttnc4800:
Jeg kan her lige tilføje at mie forældre er med på min ide, og de vil gerne lægge lidt penge, men stadig mangler jeg 250.000 - 300.000 kr.

Det lyder som om du starter ud med MEGET store udgifter - kunne være klinik/butik med sortiment - og det er en stor mundfuld hvis det skal være på lån. Det dine forældre vil skyde ind vil smukkest kunne skydes ind som gave (58.700 per forældre per år) da lån nok bare vil være - lån - i bankens øjne og komme lidt på top af det du skal ha af banken

Helt uden sikkerhed, og med

ttnc4800:
jeg får supplerende dagpenge.
vil det være at stikke dig blår i øjnene at sige du bare skal prøve en anden bank - du får generelt nej desværre

Man kan låne i form af forbrugslån men det er ikke at anbefale til dit formål - og det er dyrt . men om lige GE-Moneybank var det første valg jeg var gået til ved jeg ikke - de er givet et anderledes alternativ - 

Læs lidt her om FÅ EN GOD START I BANKEN, det er om at få en god start for en ny virksomhed - men se i øjnene, at uden større indtægt og uden sikkerhed, får du næppe noget sted en bankfinansiering af drømmen, så overvej at tænke den om. Start i mindre skala med mindre udgifter og byg langsomt op måske?

Pas på dine supplerende dagpenge i den forbindelse så du stadigt er til rådighed - bare så du ikke får problemer der hvis du stifter virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for dit svar... 

Jeg vil kigge på om der er nogen man kan få et lån hos, for er desværre ikke interesseret i at finde en investorer, det skal bare være et lån.... 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak fro dit lange svar, dejligt der er nogen der gider hjælpe..:-) 

Ja det er generalt nej fra bankerne kan jeg se... Med begrundelse at de ikke ved om min ide holder... 

Jeg vil læse på det link du har skrevet... Jeg VED min ide den holder, og intet skal stoppe mig, igang skal jeg nok komme. :-)

Jeg passer på med mine supplerende dagpenge, og gør INTET før jeg ved noget - har undersøgt det hele... :-)

Vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)