Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontantkøb registrering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Dansk InfoDesign Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan indstiller jeg nummerering af bilag når jeg vil regstrere et kontantkøb? P.t. ser det ud til at mit bilag får samme nummer som faktura, og jeg kan ikke se nogen blyant?

Er der iøvrigt nogen som har erfaringer med hvordan man forholder sig til registreringer i forhold til regnskabsåret, hvis man først starter op med Dinero nu - jeg tænker at det vil være temmelig omfattende at skulle registrere alle aktiviteter i firmaet fra årets start til nu - og dermed få styr på f.eks. nummerering af især bilag?

På forhånd stor tak til svar!

Annette

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Annette,

greenfort:

Hvordan indstiller jeg nummerering af bilag når jeg vil regstrere et kontantkøb? P.t. ser det ud til at mit bilag får samme nummer som faktura, og jeg kan ikke se nogen blyant?

Dette er umuligt at svare på, når vi ikke ved hvilket system du sidder med. Dernæst står det ikke helt klart for mig, hvad du egentlig ønsker svar på. 

greenfort:

Er der iøvrigt nogen som har erfaringer med hvordan man forholder sig til registreringer i forhold til regnskabsåret, hvis man først starter op med Dinero nu - jeg tænker at det vil være temmelig omfattende at skulle registrere alle aktiviteter i firmaet fra årets start til nu - og dermed få styr på f.eks. nummerering af især bilag?

Du kan nøjes med at tage totalerne fra dine nuværende konti, og så bogføre dem i det nye system.

Fra det gamle system laver du dataudtræk (eller print/udskrift) af dine nuværende kontokort, således du altid kan finde frem til, hvordan dine overførte saldi i det nye system, er opstået.

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Dansk InfoDesign Skrevet kl. 15:26

Hej Martin

Tak for respons! Beklager - jeg troede at alt i dette forum handler om Dinero,  som jeg forsøger at starte op i forbindelse med mit firma.

I det konkrete eksempel ville jeg for første gang registrere et kontantkøb, men opdager så at bilag nr. er det samme som det jeg har sat for næste faktura og det er jo underligt, da de 2 ting ikke har noget med hinanden at gøre. Mit spørgsmål er så: hvordan indstiller jeg nummerering af bilag, når jeg vil registrere kontantkøb (svarende til at jeg kunne indstille nr. på fakturering)?

Giver det mening?

Dit næste svar er fint og jeg forsøger at følge dit forslag.

På forhånd tak!

Anette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)