Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMSimple hjælp Købes/søges!!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har fået mig lidt af en udfordring! -jeg har kastet mig over at skulle designe mit eget lille privat sted på nettet (måske der senere skal være et visitkort til en virksomhed), og har efter lidt research fundet frem til at CMsimple som CMS ville passe mig godt. Nu er problemet bare at jeg er kørt totalt fast og kan slet ikke få det til at fungere! Derfor;

Vil jeg gerne købe nogle timers hjælpe hos en dygtig M/K der kan hjælpe mig igennem, så jeg kan komme i gang.

Lidt fakta og status lige nu;

Jeg har et webhot hotel hos surftown.dk (Starter) - Mit domæne er www.christiansdal.dk

Jeg har oploadet alle filer fra CMSimple, samt givet dem de "rigtige" retigheder.

MEN, det virker ikke, og jeg kan simpelhen ikke gennemskue hvorfor. Når jeg skriver mit domæne i et browser kommer der enten en Http fejl eller en kopiligne ting af mine filer på servere.  I følge dvs. manualer og bøger om CMSimpel skulle der komme en redugeringsside frem!!!

Jeg ønsker derfor at købe 1 eller 2 timer hjælp hvor jeg kan bliver kørerklar, og måske hvis tiden er til det, kan få lidt forklaring og uddybninger om hvad der sker.

Send mig en PM hvis du/i kan hjælpe mig!  

Claus

Manden-der-har-forsøgt-med-opensource-webdesign....:-) 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 14:22

Umiddelbart ser det ikke ud som om du har uploadet nogle filer. Er du sikker på, at du har placeret dem i den rigtige mappe?
Jeg mener mappen hedder christiandal.dk (altså dit domænenavn) hos Surftown, men er ikke 100% sikker. 

Hvis det er helt umuligt kan du evt. sende mig FTP-oplysningerne i en PM, så kan jeg prøve at hjælpe :-) 

www.nfdesign.dk

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:23

Mon ikke du har fået lagt det ind et forkert sted - i en forkert mappe?

Hvis jeg husker rigtigt, så har du hos surftown adgang til roden af de ftp-mappe (ws??.surftown.dk) og heri ligger så en mappe med navnet på det domæne, du har registreret - og det er i DEN mappe det hele skal lægges i!

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Skrevet kl. 09:15

Hej med jer!

Tusinde tak for hjælpen! -da jeg fik langt alle filerne ind i én mappe (inkl. index filen) og kald mappen mit domæne navn fungere det rigtig godt!

Tusinde tak for hjælpen.....

Claus

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:01

Hey Claus

Ville bare høre hvordan dine samlede erfaringer er med  CMSimple er? er det - udover dette lille problem - nemt at gå til?

Jeg er helt grøn på dette område men havde tænkt jeg skulle lege et af de mange gratis CMS systemer, og ville derfor høre en andens (knapt så grønne) erfaringer.

Mvh Søren 

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Skrevet kl. 16:19

Hej Søren,

Jeg skal forsøge at gøre mit bedste! -jeg var også helt ny inden for dette!

Min umiddelbare oplevelse med CMsimple, er at det er meget simpelt. Det er lige frem og selve editoren (den hvor du lave hjemmesiden) er rigtig nem og alle kan bruge den.

Jeg kan varmt anbefale at smutte ned til din boghandler og køber bogen "Byg et website med CMSimple" af Britt Malka fra forlaget Libris. Den giver en super simpel vejledning til opsætningen af CMSimple (selv om jeg dog ikke helt forstod den, og dermed ikke fik alle filer rigtig oploadet fra start af Smile). Sammen med support siderne fra CMSimple.dk kommer du hurtigt og nemt igang.

Om andre er bedre eller kan mere ved jeg ikke. Men CMSimple fungere.  Du kan se resultatet efter et par timers på nettet på www.christiansdal.dk

Hilsen Claus

Den-knap-så-grønne-webmaster!

Fra Odense C
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:38

CMSimple er rigtigt nemt at gå til, vi har brugt det til nogle mindre opsætninger, hvor kun en person skal have adgang til systemet. Det er nemt at ændre rundt i og sætte op i forskellige designs alt efter smag og behag, se f.eks. www.brandt-tec.com.

Den eneste ulempe ved CMSimple er, at det ikke kan bruges til mellem- og store webløsninger, da det kun tillader 1 bruger at logge ind og rette i tekst/billeder, du kan således ikke tildele flere brugere rettigheder, som man kan med større Open Source CMS systemer. Men er behovet kun mindre, så er det et nemt og meget brugervenligt system til små virksomheder.

Hls
Kristoffer, SharkMedia

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)