Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Kina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er ved at starte en webshop op med min kæreste som skal sælge smykker.

Vi har de steder i Kina vi skal bruge til at få det hjem, men hvad skal man betale af import afgift, hvis der er noget der hedder det?

Jeg ved at hvis man bestiller noget hjem privat, kan der pludselig komme en ordenlig toldregning på.

Den toldregning er sådan set okay. Det vil vi selvfølgelig betale "med glæde" ;)

Men er der nogle der kender reglerne inden for dette område sådan helt præcist?

Evt. kan i ligge link til steder hvor man kan læse om det :)

Tak på forhånd! 

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Tilmeldt 21. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:20

Hvis der er tale om mindre pakker, som fragtes med en kurer, så skal I ikke bekymre jer om det administrative.

Told får I automatisk en regning for i slutningen af måneden, og moms angiver I bare som sædvanligt under indgående moms fra tredjelande.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 01:27

Reglerne for import er beskrevet her på amino mindst 100 gange før så søg i de gamle indlæg.

Er det smykker i ædelmetal i ønsker at købe hjem?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 01:40

Emilia85:

Told får I automatisk en regning for i slutningen af måneden,

Det er ganske rigtigt dog forudsat at man er moms og importør registreret.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 02:24

Jeg har i flere år importeret fjernstyret legetøj hjem fra Kina i containere, og import momsen afhænger af hvilket materiale du importerer, mener at metal er 0%, plastik som mit var mener jeg var 3-4%. Nu skriver du ikke noget om hvor meget der er ad gangen du vil tage hjem, men normalt når du er moms registreret så har du 2 måder at betale moms på når du importerer, du kan enten betale hele momsen med det samme når det kommer til DK, eller du kan afregne senere efterhånden som varerne er solgt, jeg gjorde det sidste, og det er også det de fleste gør, da du så ikke skal af med så mange penge lige efter du også har brugt en masse penge på at købe varer, det giver lidt luft i økonomien.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 07:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Rasmussen:
Men er der nogle der kender reglerne inden for dette område sådan helt præcist?

I SKAL være moms- og importørregistreret for at importere fra ikke-EU lande med henblik på videresalg.

Som Ravn skriver, har emnet været oppe og vende 4.583 gange her på Amino i forvejen, så brug søgefunktionen :-)

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 10:03

Hej Alexander,

Du kan også læse John's fine blogindlæg om netop importørregistrering, told, importmoms og meget mere. Find det her.

Jeg fandt det i hvert fald brugbart, da jeg lige havde - lykkeligt - glemt alt om de 25 % moms ved import fra 3. land, og fik en lille regning fra DHL.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)