Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et firma trække det at have og at få lavet en hjemmeside fra som salgsfremmende midler, hvis siden er blevet af en privat person

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man som firma har fået lavet en hjemmeside af en privat person, men man er oprettet som firma og man har en direkte regning fra ham. Kan man så trække det fra som salgsfremmende midler - Han har jo ikke sit eget firma eller er CVR registeret 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07

ja-  han skal naturligvis så helt loyalt samtidigt opgive det til skat så et kryds check viser jeres betaling til ham sammen med hans tilsvarende opgivelse til skat - så ja - hvis det er til firmaet han har lavet det

Normalt hvis han som privat person udfører arbejde for jer, og det må man vel sige her, ville jeg også mene i har pligt til at opgive det som Bidragspligtig b indkomst (ex via skat.dk e-indkomst - opret ham med CPR og indberet som gruppe 05 bidragspligt B indkomst) da det jo næppe kan ses som en ting i har købt men som et arbejde privat personen får honorar for at ha udført for jer. Dermed ligger jo så også klart, at det er en firma udgift

hvis det var en vare du havde købt skulle det ikke indberettes men var det som jeg klart ville se det her - freelance eller honorar, så absolut indberette

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Borg Regnskab Skrevet kl. 13:06

Jeg synes ikke den er helt så klar som John gør den til, for det er formentlig ikke kun mandens timer man har købt til at udvikle hjemmesiden. Der er vel pc, software, licenser og måske endda køb af billeder, grafik etc. som spiller ind. 

Hvis der er tale om et større projekt, kan der måske være tale om at det kan blive et aktiv, hvis man fx kan købe produkter på siden eller lignende.

Det var mine 5 cent - men hvis manden "blot" har udført timer for pengene er jeg helt enig i Johns betragtninger Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31

Steffen Borg:
Der er vel pc, software, licenser og måske endda køb af billeder, grafik etc. som spiller ind. 

det lyder lidt specielt hvis han også har leveret PC og andet som skal under småaktiver - men ja - jeg svarer ud fra spørgsmålet om at manden som privat har udført arbejde for vor trådstarter som der står- lavet en hjemmeside

Er der købt aktiver kan det være tricky men mon - hvis det er en privat person = ingen momsfradrag for køb af aktiver osv - jeg TROR det er rent arbejde/hjemmeside

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)