Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan private lease/leje ens produkt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle der være nogen her som ved om jeg kan binde en privat på en lejeaftale i f.eks 4 eller 5 år, hvis de i starten har haft 14 dages fuld returret.

Idag sælger vi produkterne ud til virksomheder, offentlige institutioner, der laver vi en 5 årige lejeaftale.
Lejeaftalens bestemmelser er fuldstændig ens som var det en leasingskontrakt. Kunden er så bundet i 5 år og kan egentlige godt opsige aftalen og så sparer den fremtidig rente, der skal dog gå 12 måneder.
Det er bare ikke ligesom, at leje et fjernsyn eller en vaskemaskine, hvor man efter 6 eller 12 måneder bare aflevere produktet tilbage. det kan man ikke her.
 
Nu skal jeg til, at sælge til private husstande og vil hører om nogen ved om jeg kan bruge samme lejeaftale til dem.
Jeg forstiller mig, at lejefalen skal lyde på kr 195,00 incl. moms i 5 år med 14 dages fuld returret.
I aftalen er der indkluderet en On-site garanti som dækker arbejdsløn og reservedele samt kørsel indenfor normal arbejdstid.
 
Håber der er nogen som ved noget.
 
DBH
Leon
 
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan lejekontrakten ikke udformes som leasing? Dvs. binding i 5 år og et evt. restbeløb til indbetaling,

alternativt fornyelse af leasingaftalen? Så skulle den vel være lovlig, som privat kan man jo f.eks
lease en bil?
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jo, men jeg hører bare hele tiden, at private er beskyttet i hoved og r..

Det skal jo ikke være sådan, at efter 2 år f.eks, så holder kontrakten ikke og bare aflevere produktet tilbage, så det giver et tab.
Selvfølgelig skal en kontrakt udformes/gennemgåes af advokat, men vil lige høre her om nogen har nogle erfaringer.
 
BtB er noget andet også hvad angår garanti/reklamationsret.
 
DBH
Leon
 
 
 
 
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)