Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kode til Google Analystics, hvor?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tilknyttet Google Analytics til en hjemmeside, men har mistanke om, at det er gjort forkert, for det giver et ikke retvisende billede af trafikken.

Når man tilknytter GA til et website, udleverer Google kode, der skal kopieres ind på et script, default eller lignende. Men skal koden ikke kopieres ind på samtlige sider, dvs de scripts (dokumenter), som man ønsker Google Analytics skal tjekke? Eller er default-dokumentet nok for hele websitet?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:38

Koden skal ind på alle siderne som skal trackes.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 06:33

Hej Poul,

Som udgangspunkt plejer man at sætte Analytics koden ind i hjemmesidens Header, da den som regel er repræsenteret på alle siderne af en hjemmeside. Hvis du allerede har sat koden ind og vil vide om den sidder korrekt og desuden også tjekke om koden er opdateret, så kan du gøre brug at et super smart værktøj Google har lavet, der hedder Tag Assistant. Det er en tilføjelse til Google Chrome browseren.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 09:43

Hejsa

Det kommer faktisk helt an på hvordan din side er bygget op.
Hvis det er en dynamisk side, fx baseret på php, vil det hele typisk foregå i index-filen, som blot henter de andre filer ind. I dette tilfælde, vil du princippet kunne risikere den talte flere gange hvis du også har koden i hjælpefilerne.

Er det derimod rene HTML filer, skal den være i samtlige filer ja.

Du kan prøve at smide et link til siden hvis du stadig har problemer.

Mvh Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28

Tak for jeres svar.

Jeg havde en mistanke om det med samtlige sider, og det giver meget mere mening.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)