Mit spørgsmål går ud på om det kan give juridiske problemer eller problemer med SKAT hvis mit firma benytter sig af et domænenavn hvor min ven som ikke er en del af firmaet står som: registrant, fuldmægtig, og betaler af domænenavnet. Det er altså min ven der ejer domænenavnet 100%. Men jeg har fået lov til at benytte mig af domænenavnet på ubestemt tid.
Simon
Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk
Skat og andre er fløjtende ligeglade med hvilket domæne du driver virksomhed fra - det er dit CVR der tæller. At det er din vens betyder jo kun, at du er usikkert stillet og kan risikere at miste det, når din forretning er i gang. Køb domænet, overtag rettigheder på det - ikke for SKATs skyld, men for din egen.
Mange tak for hurtigt svar. Jeg skal lige være helt sikker! Har det heller ingen betydning at mit CVR ikke er tilknyttede det domæne som mit firma benytter sig af? Altså at det hele står i hans navn?
Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk
Skat og andre er fløjtende ligeglade med hvilket domæne du driver virksomhed fra - det er dit CVR der tæller. At det er din vens betyder jo kun, at du er usikkert stillet og kan risikere at miste det, når din forretning er i gang. Køb domænet, overtag rettigheder på det - ikke for SKATs skyld, men for din egen.
En sandhed med modifikationer. SKATs interesse kan afhænge af om domænenavnet eksempelvis har nogen værdi eller får det ved at Simons side skaber en værdi for det.
Dette så iøvrigt uden stillingstagen til det konkrete tilfæde.
Det er altså min ven der ejer domænenavnet 100%. Men jeg har fået lov til at benytte mig af domænenavnet på ubestemt tid.
og hvis værdien af din forretning så afhænger af domænenavnet tilhører din ven så hele goodwill ligger i det teoretisk, så vil det være din ven der ved en lukning eller salg kan være skattepligtig af gevinsten vil jeg mene - Jeg går ud fra, at han ikke vil sælge dig det, for det var langt renest
OM I kan lave en kontrakt (helst med advokat) hvor du har både ret til at bruge det på ubestemt tid (bør være evig tid) og i den også har ret til sælge den rettighed til 3. part - ved jeg ikke, men det vil jo svare helt til, at han havde solgt det til dig - ellers synes jeg som nævnt det er skidt at goodwill bygges op i vennes ejendom ved dit arbejde
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER