Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger man bedst muligt 2000,- på markedsføring?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg sidder og synes det kunne være interessant at høre folks meninger og erfaringer om, hvor man med et snævert budget, skal lægge sine penge i markedsføring. Jeg har eksempelvis virksomheden fifaxgames.com, der tilbyder FIFA turneringer online. Hvor ville det være reelt at lægge pengene henne? Gerne også andre eksempler på virksomheder hvis det er.

Håber i lige vil tage jer tid til at give jeres svar på god markedsføring for 2000,- :-)

Go dag!

- Rasmus M. Kastrup

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 14:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer helt an på, hvad du vil opnå med din markedsføring. 

Er det ekstra salg du vil have ud af det, så kunne Adwords/Bing ads være en mulighed, selvom 2000 kroner ikke er meget at teste med.

Ønsker du at udbrede kendskabet til din side, så kunne et par professionelle pressemeddelelser måske være en idé, da du kan få meget trafik fra nyhedsmedierne.

Ønsker du links/omtale så kan bloggere måske også være vejen frem for dig. Hvis du kan tilbyde dem noget, så kan de sikkert lave lidt god og billig omtale for din side.

Ønsker du relevant trafik/kendskab til din side, kunne du måske sponsorere en fifa konkurrence / LAN party. 

Fortæl mere om, hvad du ønsker med din markedsføring, så er det nemmere at komme med ideer :)  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville oprette en kampagne hos http://www.partner-ads.com/dk/index.php og indbetale 1000 kr. til at starte med, og bruge X% af indtjeningen til at forsætte fremover. 

Resten ville jeg købe adwords for og eventuelt senere aktivere annoncerne igen ved yderligere indbetalinger.

Ved begge metoder har du gode muligheder for at måle på resultater og optimere.

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 15:02

Mange tak for hurtigt svar.

Jeg mener dog ikke at jeg vil kunne bruge adwords særlig godt, da dem der spiller FIFA turneringer online, er ikke folk som har fundet det over google ved at søge på fifa turneringer. Det er tit noget de får af vide igennem venner, facebook m.m :)

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 15:07

Jeg mener ikke adwords ville være vejen frem lige i denne situation, da jeg har erfaret at FIFA spillere, ikke går ind og søger på google over fifa turneringer, men får det igennem facebook, venner m.m.
Mit mål med markedsføringen er simpelthen at skabe så meget opmærksomhed omkring siden, og så selvfølgelig få flere deltagere til turneringer. :)

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 15:10

Hej Rasmus.

Så svarer du næsten selv på dit eget spørgsmål.
Kast 2000,- efter Facebook annoncer og se om det ikke giver den ønskede effekt :)

Dbh.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Skrevet kl. 15:22

Se, så er det noget nemmere at hjælpe :) 

Først ville jeg finde ud af, hvor målgruppen befinder sig. Er der bestemte forumer de bruger, nogle bestemte hjemmesider de hænger ud på eller er der fysiske konkurrencer, hvor de er til stede eller er det facebook der lokker mest? Det må du have nemmere ved at svare på end mig.

Dernæst kan du overveje at sponsorere en fysisk konkurrence, hvis sådan en eksisterer (Den skal selvfølgelig være af en vis størrelse)

Hvis det er et bestemt forum de er på, så kunne du lave et vildt event, med nogle gode præmier. Lav f.eks en landingsside om, at du afholder et DM i Fifa, elle Jyllandsmesterskaberne i Fifa.  Det kan du så reklamere videre på forumer, de sociale medier og måske endda få lidt PR via nyhedssites. Her kunne du lade hver en spiller oprette en profil, hvor de kan blære sig overfor deres venner, som forhåbentlig kan skabe lidt ekstra trafik+links til din side. Alle ønsker jo at hæve sig over sine venner ;) Få et par firmaer med på banen med præmier til vinderne. Det kunne være noget fodboldudstyr, spil, playstation udstyr, fodboldbilletter eller lign. 

En landingsside kan du selv skabe, hvis du har lidt erfaring med wordpress eller lign. Det koster dig måske 50 kroner, hvis du ønsker det skal være på et separat domæne. Hvis det skal ligge på dit nuværende domæne, koster det ikke andet end tid. 

Opslag på diverse sociale medier og forum er gratis. Du kan lave en facebook app, hvor du reklamere lidt for turneringen. Den koster måske et par hundrede kroner. Så kan du sponsorere et indlæg om turneringen på facebook, selvom det hurtigt kan koste dig lidt penge. Kontakt bloggere indenfor emnet og spørg, om de ikke kunne være interesseret i at fortælle lidt om turneringen, mod at du måske gav dem lidt igen. Kan være alt fra et link til et gavekort til en spil butik. 

Du kunne også kontakte nogle fodboldklubber og lave fifatuneringer, hvor fodboldklubber konkurrere mod hinanden. Se om du eventuelt kan lave en aftale med Playstation om at de udloder en PS4 til den fodboldklub der vinder.

Håber du kan følge mig og bruge ideerne til noget :) 

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 15:30

Tusind tak for din gode og fyldestgørende svar! Det sætter virkelig nogle gode tanker i gang :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Skrevet kl. 15:35

Det var så lidt. Håber det satte lidt i gang. Du skal være velkommen til at skrive privat til mig, hvis du ønsker flere ideer på et eller andet tidspunkt :)

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 15:37

Fantastisk :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)