Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De mange spørgsmål. - Fra den "unge" iværksætter.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3600 - Frederikssund
Tilmeldt 16. Jul 13
Indlæg ialt: 4
Fra  AutoRefusion ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! :)

Jeg har "lige" startet en virksomhed op med to andre medejere.

Så det er første gang jeg skriver for at få råd her på Amino.dk

Til at starte med vil jeg lige kort forklare hvad min virksomheds koncept er, så alle der skulle havde lyst at svare, ved hvilken niche vi bevæger os i.

Mit firma hedder AutoRefusion, og kan bedst forklares som sygeforsikring Danmark til din bil. Det vil sige at man kører på værksted med sin bil og få lavet noget (undervognen, service, dækskifte osv.) som ikke er en forsikringssag, derefter sender man regningen ind til os, og vi refunderer så 25, 40 eller 60% af regningen tilbage til kunden. Alt efter hvilken gruppe de er kunde i.

Der er så en månedlig abonnementspris på den gruppe man vil være kunde i.

Hvis man skulle havde lyst kan man tjekke vores hjemmeside ud for flere informationer her: www.AutoRefusion.dk

Vores virksomhed har været på benene i små 2 måneder og vi er ved at få de sidste ting på plads, derfor henvender jeg mig nu til jer, med de sidste spørgsmål.

1) Mit første spørgsmål handler om regnskabsprogram og kundekartotek. Vi har godt nok surfet lidt rundt mellem div. regnskabsprogrammer, men jeg må ærligt indrømme jeg synes det lidt af en jungle engang imellem. Det vi leder efter er et program som kan lave et nemt og simpelt regnskab samt havde en kundekartotek tilpasset et abonnement baseret virksomhed. - programmet skal også kunne kobles op med betalingsservice, og kunne printe et girokort ud som kan sendes med brev. Er der nogen der har nogle gode ideer?

2) Det her spørgsmål er lidt i tråd med spørgsmål 1. For vi har kontaktet Nets.eu for at få sådan en betalingsservice aftale på plads for at vores virksomhed kan få lidt automatik ind over den månedlige opkrævning fra kunderne. Men selvom jeg fik fat i en sød og rar dame fra deres kundeservice center må jeg sige hun snakkede russisk. Er der nogen der kan sætte hoved og halen på plads for mig ang. leverandører osv. - Jeg kan sige at hvad jeg forstod på hende, så skulle vi få en FI-aftale med vores bank, og den har vi på plads.

3) Vi skal igang med en reklamekampagne for at blive set og hørt. :) Vi er startet lidt i det små, men kommer til at tænke på om noget af jer Amino'er der måske selv har en online abonnement baseret virksomhed har nogen erfaring med hvilke reklamemedier/former i har haft held med at bruge, eller om der er nogle helt "basale" man skal bruge.

4) Her for en uges tid siden, fik vi lavet en pressemeddelelse, og så brugte vi presswire til at sende den ud. Vi har så sidenhen læst her på Amino bl.a. at man ikke bør benytte sig af sådanne pressesider, og bør sende dem ud personligt i stedet for. Kan man tillade sig at sende dem (igen) men denne gang personligt til nogle udvalgte medier?  

Håber på at i vil bruge nogle minutter på at svare på mine laaange spørgsmål. :)

Ris og Ros er altid velkommen.

Mvh

Stephan S.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:11
Det lyder som om I er igang med en form for forsikringsvirksomhed. Det er ikke bare noget man gør, det er lovreguleret, og skal godkendes af Finanstilsynet osv. Der stilles også store krav til kapital, ledelse, selskabsform, regnskaber mv.

Inden I går videre bør I tage kontakt til en rådgiver (advokat eller tilsvarende), så I ikke arbejder på den forkerte side af lovgivningen. Lige nu er I på MEGET tynd is.

Mvh
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:14

Hej Kirsten E

Så vidt jeg kan læse mig til på Autorefusions hjemmeside, indgår der ikke noget element i forretningsmodellen, der er omfattet af forsikringsaftaleloven.

Så de to iværksættere har sikkert ret i at modellen minder om Sygesikringen Danmark - som heller ikke er noget forsikringsselskab.

Det helt store spørgsmål er om tilbuddet appellerer til danske bilejere;på det punkt er det langt lettere, synes jeg, at læse sig til fordelene hos Sygesikringen Danmark...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11

Kirsten E:

... så jeg vil stadig mene, at forretningsmodellen har et element af forsikring i sig, og derfor falder ind under lovgivningen om forsikringsvirksomhed.

Forsikringsvirksomhed  er normalt kendetegnet ved at være en virksomhed, hvis ydelser består i at dække bestemte risici mod vederlag. Det må siges at være tilfældet her.

Om så dette koncept falder ind under en undtagelsesbestemmelse har jeg intet bud. Men hvis Jacob er så sikker, at han vil lægge ansvarsforsikring til - så er det godt nok for mig.

Uanset om projektet er omfattet af reglerne omkring forsikringsvirksomhed så bør det overvejes om der i momsmæssig henseende kan opnås momsfrihed for en del af deres virksomhed. Momsretligt er der nødvendigvis ikke sammenhæng med om man er registreret for forsikringsvirksomhed eller ej.

/Henrik
Fra 3600 - Frederikssund
Tilmeldt 16. Jul 13
Fra  AutoRefusion ApS Skrevet kl. 16:31

Hej Henrik, Kirsten og Jacob.

Tak for jeres svar. Til jeres svar vil jeg dog gerne understrege at Jacob har ret.

Vi har været i kontakt med en Advokat, derefter en statsautoriseret revisor samt finanstilsynet selv, om dette spørgsmål, og fik afklaret med dem at vi er ikke et forsikringsselskab.

Der er mange faktorer der spiller ind i det spørgsmål, så det er en længere udredning at komme med her, Men nogle af de væsentlige faktorer er at vi f.eks. at vi er momspligtige, samt at vores kunder ingen selvrisiko har. - Det hele er undersøgt til bunds, og det var en hård opstart for os.

Så det på plads. Jeg er lidt ked af at samtalen drejet som den gjorder da jeg stillede nogle lidt andre spørgsmål i debatindlægget her.

Men jeg håber at i måske vil gå de andre spørgsmål over og så svare på dem, eller at nogle andre Amino'er med erfaring inde for de områder måske kunne tænke sig at svare på mine spørgsmål.

Så skal vi ikke dreje indlægget her, tilbage på rette spor, tak. :)

Mvh

Stephan S.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57

Hej Stephan

Det er såmænd ikke mig der har ret - men sandhedenSmile

M.h.t. regnskabsprogram har jeg kendskab til en række på nettet.

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Visma, som flere af mine iværksætterklienter

har meget positive erfaringer med.

Jeg kender dem ikke, men det jeg hører lyder meget positivt.

Med hensyn til promoting er jeg som tidligere dagbladsjournalist helt overbevist

om at bred omtale i dagblade og elektroniske medier er den mest effektive penetrering

på markedet, men jeg ved også at meget selektiv henvendelse til potentielle kunder

har en meget høj kontaktværdi, så¨jeg vil anbefale dig begge strategier: den meget brede

og den meget smalle.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 22
Fra  Abrella Skrevet kl. 18:56

Jeg kan kun kommentere på 3 punkt da jeg ingen erfaring har med det andet.

Den bedste form for marketing er word by mouth. Gode oplevelser for kunderne bør være centrum for jeres koncept da det er langt billigere at skabe kerne kunder end at skaffe nye. Venner, fjender og kendte - start der.

Ellers handler det om at identificere jeres målgruppe og dens interesser. Hvad deltager jeres kundegruppe i af arrangementer - hvor ligger deres interesser? Det her i skal være. Skal ærligt sige at jeg tror ikke at niche forretninger for meget ud af almindelig marketing - det er bare penge i et sort hul. Så tænkte jeg samtidigt om det ikke ville være en ide at undersøge muligheden for B2B modellen istedet for B2C? Dvs at salg af "forsikringer" ikke er noget i skal tænke på, men jeres samarbejdspartnere istedet tilbyder nye kunder? Brugtvognsforhandlere? Skab ambassadører som taler jeres sag? Hvis i mener at jeres service er så god så må det da være noget som andre forretninger gerne vil tilbyde deres kunder?

Håber det kunne bruges.

Held og lykke med det hele - Keep PUSHING forward

Fra Sæby
Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:12
Syntes det er en super god ide, men vil dog desværre sige at jeres grupper,priser, kontra hvor meget hjælp til regningen og hvor meget regningen max må være på, gør det for mig, som bil ejer, jeres service for dyr.

f.eks.
Gruppe GRØN
179kr pr md, hvor regningen max må være på 2500kr hvor i så refundere 25% (625kr).

Eller

Gruppe C
399kr md hvor regningen max må være 6000kr hvor i refundere 60% (3600kr)

Har haft en del brugt biler og nu en nyere bil og må desværre sige at det bedre ville kunne betalt sig at ligge de penge til side selv.
Fra 3600 - Frederikssund
Tilmeldt 16. Jul 13
Fra  AutoRefusion ApS Skrevet kl. 12:51

Hej Andreas og Kasper.

Først vil jeg lige sige tak for jeres input!

Det hjælper os meget at kunne reflektere over de ting andre melder tilbage, jeg håber selvfølgelig også at der er andre der vil komme med nogle input. :)

Andreas, ja du har en pointe når du siger som du gør. Vi har dog valgt at gå ned af den sti, hvor vi har lidt B2B og meget B2C, :) vi har åbnet op for forhandlinger med værksteder rundt omkring i landet, omkring fælles reklame, ydelser osv.

Kasper: Det faktisk meget interessant det du skriver, nemlig for den "misforståelse" som du nævner i dit input er den vi har frygtet meget! så det skal vi jo havde gjort noget ved. Vores maksimum er ikke regningens størrelse. Men det maksimum vi betaler tilbage på en vilkårlig regning! :)

Så du kan sagtens sende en regning ind til os på 100.000kr! ;) - dyr bil, meeeen - og vi vil maksimalt tilbagebetale 6000,- i Gruppe C. f.eks. :)

Det skal også nævnes at der heller ikke er nogen begrænsning på det antal af regninger du sender ind til os pr. år.

Det skal vi åbenbart formidle bedre. Tak.

Håber at flere vil komme med fede inputs.

Mvh

Stephan S.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)