Ja, overskriften siger egentligt det hele. Jeg underviser på forskellige kurser og kører det som en honorarvirksomhed - hvad er okay at fradrage i sådan en virksomhed? Mere specifikt tænker jeg om det er okay at fradrage udgifterne til mit internet, telefonregning og telefon (det hele bruges også privat?)
Du kan trække de udgifter du har for at opnå din onsætmimg du fradrage telefon mm hvis også privat indtægsføre kr 2500, sidder du hjemme kan du se bort fra de 2500
den var jeg ikke med på, den med sidder du hjemme kan du se bort fra de 2500 kr - mener du, at hvis han sidder hjemme kan han trække hele telefonprisen fra og ikke beskattes af de 2500 kr fri telefon ?? og som alm cpr person??
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg ville nok vente på en revisor svarer inden jeg som honorar modtager (forstår dig som CPR person) trak hele internet, telefon osv fra i privaten i indtægten fra din undervisning. Det vil forudsætte en god del sammenhæng mellem indtægt og udgift og som privat person ville jeg som nævnt ikke helt forstå hvordan du kunne tage telefonen i hjemmet og mobil telefon og trække 100% fra dine honorarer hvis det er i fritid som tillæg til andete arbejde altså som privatperson
Kører du det som en normal virksomhed og lever af det, kan du bestemt trække dem fra hvis de er en nødvendighed for indtjeningen
og som du så tidl fatter jeg slet ikke hvordan du - fordi du sidder hjemme - skulle kunne se bort fra skat af fri telefon trukket som udgift i honorar eller virksomhed???
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
For det første er det et out-dated link (du ser selv 2011) fra den gang der var noget der hed multimedieskat
DENGANG skulle man betale mulimedieskat hvis man havde computer og adgang til internet .- det er helt slut med det - men man må naturligvis kun lade virksomheden betale for det, hvis det er helt klart at virksomheden skal bruge det. DENGANG skulle man ikke betale af multimedier som internet - HVIS man havde adgang til virksomhedens net hjemmefra MEN
Telefon er der stadigt skat af som det eneste af multimedierne OG den skal betales ved at man lægger 2500 kr på sin indtægt hvis man har telefonen med hjem (og dermed også hvis man arbejder fra hjemmet) Det betyder reelt, at man jo betaler den selv i firmaet - får fradrag og i stedet får 2500 kr som tillæg til indkomsten. Tages momsen af betyder det, at man skal ha et abonnement på ca 2250 kr om året før det betaler sig at benytte sig af det ud rnt abonnement
Pt 7 var om internet og computer . men som sagt - der er ikke multimedieskat længere men 2.500 kr for fri telefon når man - derimod står der jo tilmed allerede fra dengang at man beskattes når man bringer dem med hjem - så 2.500 PÅ INDTÆGTEN hvis overhovedet vor trådstarter har virksomhed og kan bruge ordningen Der står i dit gamle link tilmed:
Det er muligheden for at bruge telefon, pc og internet privat, du bliver beskattet af Det er lige meget, om du faktisk bruger goderne eller hvor meget du bruger dem.Så snart du bringer goderne med hjem, skal du beskattes.