Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af elektronik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fundet nogle elektronik jeg vim importer til danmark, men jeg kan ikke finde hvad der er af told på det skidt. Har set på http://vita.toldskat.dk/ men kan ikke finde ud af hvor det går ind over.

Det er primært Sony PSP og mobiltelefoner jeg vil importer.

Nogle som kan hjælpe med hvad fa''n jeg skal se under :)

/Thomas
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
pas nu for satan på med at investere penge i det.  DER ER MASSER SNYD LIGE indenfor det du vil importere
hvis dem der sælger vil sælge kun for under 5000 kr er det formentligt snyd.
 
Bare lige en advarsel er selv blevet snydt lidt her. hvordan er du kommet frem til din leverandør.
 
Janus Vittrup
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal nok passe på, alt hvad jeg kan :)

Men du mener at hvis de kun vil sælge for under 5000,- så er det fusk?

/Thomas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. import, så skal du også vide at hvis det er fra 3. land (altså udenfor EU) så kommer du til at hæfte for produkterne. Dvs. hvis f.eks. noget går i stykker - så har DU ansvaret overfor dine kunder (som er beskyttet af købeloven) og OM din leverandør så vil acceptere at bytte/betale er DIN hovedpine.

Men hvorfor er det overhovedet du vil importere?? hvorfor ikke bare købe dine varer hos en dansk grossist?
 
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Der har været en række debatter omkring import af mærkevarer herinde. Hvis du bruger søgefunktionen, så vil du kunne læse et hav af advarsler. Jeg vil lige nævne dem igen.
De varer du nævner, er lav-avancevarer, hvilket gør, at det er volumenvarer. Du skal endvidere være opmærksom på en lang række problematiker ang. sprog mv. ved køb af udenlandske mobiltelefoner. Og især mobiltelefoner er et volumenmarked, hvor det praktisk talt er umuligt at tjene penge på mobiltelefoner uden abonnenemt. Derudover er der en række regler omkring parallelimport af varer udenfor EU. Dem skal du være opmærksomme på, hvis det altså er udenfor EU.
Jeg vil afslutningsvis sige, at hvis varene er fra Asien eller det er en eller anden, der vil have, at du betaler med Western Union eller lign., så er det garanteret fup. Du kan ikke finde nogen reele forhandlere af mærkevarer via Alibaba eller andre B2B tjenester.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, tak for Jeres svar - nu ved jeg at jeg ikke gider importer uden for EU''s grænser :)

/T
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
under 5000 kr så gider politiet ikke gøre noget ved det. good luck though   
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/22/2006 1:05:18 PM Forfatter: jvg under 5000 kr så gider politiet ikke gøre noget ved det. good luck though   

Der er du forkert på den. Toldvæsenet tager alt, hvad de kan få fat i. Jeg så et interview for ikke særlig lang tid siden med en, der havde købt 2 par fake Nike sko. Han fik vist ca. 1500 kr i bøde, tror jeg nok..

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ja måske men her snakker vi så kopi varer hvor der er andre regler. jeg snakker om snydere fra andre lande nse.

 
Janus   
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)