Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kapitalpension

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 23 og studerende på SU og med et deltidsjob. Alligevel har jeg gået og overvejet at få lavet mig en kapitalpension. Jeg ved jeg har lidt penge hos danica, fra et tidligere job hos Bilka. Men jeg overvejer at oprette en kapitalpension i en bank.

Mit spørgsmål er så om det vil være det bedste for mig, eller skal jeg få den oprettet et andet eller vente til jeg får et fuldtidsjob?

Jeg har en lokal bank, som hedder Max Bank, hvor jeg havde overvejet at få den lavet. Eller måske i Skandiabank, da de så vidt jeg kan se har en højere rente.

Vil sætte pris på alle de råd jeg kan få, da jeg ikke ved så meget om dette område.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 16:15

Synes absolut der er fin mening med at oprette en kapitalpension i din situation. Vil umiddelbart foreslå, at du laver den sammen med en invalidepension. Derved opnår du en forsikring der sikrer dig en løbende udbetaling ved invaliditet. - den kunne jo være meget rar at have som supplering til statens ydelse.

Grunden til du skal oprette en kapitalpension frem for en ratepension er, at du (alt andet lige) ikke tjener så mange penge, at du svarer topskat af din indkomst. Kapitalpensionen kan fradrages i bund- og mellemskatten, imens ratepensionen også kan fradrages i topskatten (der er dog nogle begrænsninger herfor - ligesom der er nogle begrænsninger for fradrag af kapitalpension.